MURPHY OPET TRAŽI AERODROM SARAJEVO Ukoliko Vlada FBiH odobri koncesiju oslabit će i odbrambeno-sigurnosni ambijent države!

Preporučujemo

Elegantno i diplomatski umotano u celofan američki ambasadoru u BiH Michael Murphy podsjetio je na zadatke Vladu FBiH, ali i druge nivoo vlasti o tome šta treba da rade! Pri tome se dobrano zanemaruje državni interes!

“Što se tiče ekonomije, i to vas neće iznenaditi, fokus je Južna interkonekcija. To se jednostavno mora završiti. Također, treba i reformisati javne kompanije. Javna tajna je da se u njima odvija dosta korupcije, da su patronati i da ne rade svoj posao. Možda treba početi s aerodromom u Sarajevu. Staviti ga pod koncesiju bi sigurno poboljšalo njegove rezultate. Ima dobru godinu, ali može biti i bolji”, kazao je Murphy u intervjuu za Klix.

- -

Ovo je zapravo suptilno podsjećanje na pismo iz jeseni 2023. godine, kada je ambasador Murphy pisao premijeru FBiH Nerminu Nikšiću te njegovim zamjenicima Vojinu Mijatoviću i Toniju Kraljeviću gdje se osvrnuo na rad Vlade FBiH, ali i na projekte koje je potrebno realizovati u budućnosti.

“Konkretno, koncesije za rad aerodroma se ne mogu dalje racionalno odgađati. Hitno je potrebna nova politika tržišta rada, utemeljena na konkretnoj dijagnostici i jasno definiranim reformskim mjerama”, pisao je Murphy.

Ohrabreni izuzetnim poslovanjima očito se stranim investitorima žuri, a uporedo s rekordnim rezultatima treba istaći da Aerodrom radi niz projekata i ulaganja, pa koncesija zvuči pomalo apsurdna.

Između ostalog, okončani su radovi na proširenju kapaciteta Terminala B (dogradnja i modernizacija) koji sada ima površinu od 19.000 m2 i na taj način su znatno povećani kapaciteti aerodroma, modernizirana je infrastruktura i usluge putnicima.

- -

Izgrađen je i pušten u funkciju objekat za administrativno osoblje i Operativni centar, nova trafostanica i kotlovnica, otvoren je salon poslovne klase i premium salon poslovne klase, proširen je i modernizovan BHS sistem za upravljanje prtljagom i povećan je broj šaltera za registraciju putnika.

Uknjiženo je preko 90.000 m2 zemljišta, te je izvršena harmonizacija i isto je uknjiženo kao vlasništvo Međunarodnog aerodroma Sarajevo (vrijednost nekretnina od 5 miliona KM zemljišta), što je preduslov za dalji rast i razvoj.

Sada je pitanje zašto taj razvoj ne može biti u rukama države BiH, već se insistira na davanju pod koncesiju uspješne firme!? Strani investitroi nisu pokazali velika zanimanja za preduzeća koja sun a izdisaju ili pred zatvaranjem, već se uspješna kompanija želi ‘oteti’ od države.

Jer plan postoji. U narednih pet godina u planu su radovi na rekonstrukciji poletno-sletne staze, zatim izgradnja brze izlazne rulnice, produženje PSS-a za 450 metara dužine u pravcu jugoistoka, čime će se omogućiti slijetanje i polijetanje svih vrsta aviona uz bolju funkcionalnost, izgradnja blok objekta za smještaj vatrogasne jedince, te radionice za održavanje opreme i azilantskog centra.

Uprava Međunarodnog aerodroma Sarajevo ima namjeru da u skladu sa kontinuiranim povećanjem broja putnika na godišnjem nivou, poveća i nivo usluge, odnosno da omogući obavljanje aviooperacije i sa većim tipovima aviona, čime se otvara mogućnost za obavljanje dužih letova i za druge udaljenije destinacije.

Pitanje je samo hoće li Vlada FBiH popustiti pred pritiscima i predate nekim strancima Međunaordni aerodrom u ruke, a čime bi značajno oslabili i odbrambeno-sigurnosni ambijent države BiH!

Najnovije

Unuk bivšeg člana Predsjedništva BiH uhapšen sa 4,5 kilograma kokaina

Na području Doboja uhapšen je Milan Paravac, unuk nekadašnjeg člana Predsjedništva BiH Borislava Paravca, saznaje ATV. U njegovom automobilu...