Mnoge je iznenadila činjenica da je kod raspodjele resora između partnera aktulene federalne vlasti, Trojka velikodušno prepustila HDZ-u oba javna preduzeća za izgradnju i održavanje cestovne infastrukture Federacije BiH. Dakle, HDZ kontroliše i JP Autoceste FBiH ali i Ceste Federacije BiH. Ova dva prreduzeća godišnje obrću više od tri milijarde KM.
Trojka je na neobjašnjiv razlog pristala na ovaj krupan ustupak Draganu Čovića, a rezultati takve politike brzo su počeli stizati na naplatu. Dok se brza cesta od Koridora 5C prema Travniku gradi brzinom puža, i to uz obilatu finansijsku pomoć profitabilnih preduzeća poput BH Telecoma, Elektroprivrede BiH itd, HDZ-ov direktor federalnih Autocesta, Denis Lasić, najavljuje ubrzanu gradnju brze ceste od Širokog Brijega do granice s Hrvatskom.
Konkretne aktivnosti na gradnji moderne ceste od Mostara preko Širokog Brijega do granice s Hrvatskom već su počele raspisivanjem tendera za izbor izvođača radova na dvije dionice ukupne dužine blizu 12 kilometara.
Od Mostara preko Širokog Brijega i Gruda do Republike Hrvatske bit će izgrađena brza moderna cesta s četiri trake. Gradnja će koštati 938 miliona KM, a sva sredstva osigurat će JP Autoceste Federacije BiH, bez i jedne marke učešća profitabilnih državnih preduzeća sa sjedištem u Mostaru.
Brza cesta će se s jedne strane povezati s autocestom na Koridoru 5C, a s druge strane s mrežom cesta u Hrvatskoj.
Izgradnja ove prometnice od 60 kilometara dužine je izuzetno važan kapitalni projekt koji će u potpunosti promijeniti sliku prometne infrastrukture na jugu Hercegovine, te otvoriti mnogo prostora za razvoj turizma i prtivrede, poručili su iz JP Autoceste FBiH.
Iz Autocesta FBiH su za Klix kazali da su raspisana dva tendera za dvije sekcije ove trase i to sekcije Podledinac – Grude Istok ukupne dužine 6,36 kilometara i sekcije Polugrna – Podledinac dužine 5,48 kilometara.
Ukupna vrijednost radova na ovim sekcijama iznosi nešto više od 120 miliona KM i to blizu 50 miliona za sekciju Polugrna – Podledinac, dok će sekcija Podledinac – Grude Istok prema procijenjenoj ukupnoj vrijednosti ugovora bez PDV-a iznositi 69,2 miliona KM.
Prva dionica Mostar sjever – Polog je dužine 20,3 kilometra, dok je druga dionica Polog – granica Republike Hrvatske duga 40,4 kilometra.
Rok za završetak radova na ovim sekcijama je 30 mjeseci od dana uvođenja izvođača u posao. Međutim, potpisivanju ugovora s izvođačem prethodi tender, a rok za dostavljanje dokumentacije je kraj januara 2025. godine. Međutim, trajanje tendera je teško procijeniti, pogotovo ako se uzme u obzir da većina javnih nabavki u BiH ne prođe bez žalbi i odužene procedure, što ponekad dovede i do ponavljanja tendera.