Ministarstvo trgovine FBiH sprema aplikaciju za kupce da traže niže cijene kao pokemone, Čavalić: Marketinški trik

Preporučujemo

Da li je Federaciji BiH zaista potrebna aplikacija koja će potrošačima omogućiti da se informišu gdje su najpovoljnije cijene i na osnovu toga kupuju?

Iz Ministarstva trgovine FBiH, na čelu s ministrom Amirom Hasičevićem (Naša stranka), ističu da će to biti od velike pomoći, dok su ekonomisti skeptični i ne vide smisao u tome, već u isključivanju monopolističkog ponašanja dobavljača i velikih trgovačkih centara.

- -

Iz ovog ministarstva se nadaju da će do kraja godine biti funkcionalan pilot-projekat koji će potrošačima omogućiti da putem aplikacije utvrde gdje je najpovoljnija kupovina.

Iz Federalnog ministarstva trgovine za Faktor kažu da je plan da pilot-projekat bude aktiviran prvo u tri grada u FBiH, kako bi se na osnovu toga utvrdila njegova funkcionalnost i eventualno omogućilo njegovo korištenje u cijeloj Federaciji BiH.

– Već smo objavili da smo imali razgovore s predstavnicima BH Telecoma čiji će inženjeri raditi na ovoj aplikaciji. Još nemamo podatke hoće li to biti moguće i koliko će koštati jer nakon toga slijedi proces javnih nabavki. Vjerujemo da će procjena inženjera biti spremna do kraja jula – ističu iz Ministarstva.

Pametni kupac

- -

Kažu da postoji i ideja za aplikaciju “pametni kupac”, koja bi bila svojevrsna podrška za penzionere, te da su i iz udruženja potrošača spremni pomoći.

– Imamo odlične rezultate kada je u pitanju aplikacija koja potrošačima pokazuje gdje je najjeftinije gorivo na određenoj pumpi. Veliki broj ljudi koristi ovu aplikaciju. Kad smo prešli s analognog na digitalni signal i aplikacija nije radila jedno vrijeme, dnevno nas je zvalo i do 150 ljudi da pitaju zašto ne radi – ističu iz Ministarstva.

Tvrde da je aplikacija bila korisna i kada su u pitanju cijene jer su pumpe, odnosno distributeri goriva, snižavali cijene kako bi bili povoljniji i privukli više kupaca.

– Jedan od rezultata ove aplikacije je i činjenica da je u BiH trenutno najjeftinije gorivo u regionu – zaključuju iz Ministarstva.

Dodaju da je ideja i da aplikacija omogućava korisniku da unese svoj mjesečni spisak redovno kupljenih proizvoda te da mu aplikacija izabere trgovinu u kojoj je njegova “korpa” najpovoljnija.

Skepsa po pitanju rezultata

Admir Čavalić, ekonomski analitičar i predsjedavajući Odbora za finansije i ekonomska pitanja Parlamenta FBiH, za Faktor ističe da tržišna informisanost ima smisla.

– Međutim, to se uglavnom rješava kroz privatni sektor, tako što privatni sektor osigura aplikacije i kataloge za praćenje i upoređivanje cijena. Da li je tu mjesto Ministarstvu trgovine, iskreno, sumnjam i skeptičan sam po pitanju stvarnih rezultata. Moguće je da će ovo biti na nivou “zaključavanja cijena”, dakle marketinški trik. Dosta će biti vlastite promocije, posebno pred izbore, a suštinski, pitanje je hoće li biti koristi za potrošače – ističe Čavalić, dodajući da će koristi imati onaj ko bude radio i održavao tu aplikaciju.

Tvrdi da na bh. tržištu problem nije neinformisanost o cijenama, već monopolističko ponašanje koje štiti određene cijene i problem je u lancu snabdijevanja veletrgovaca, zbog čega nema pada cijena.

Najnovije

Putin o mogućnosti Trećeg svjetskog rata: Zabrinjavajuće je, ne šalim se

Govoreći na Međunarodnom ekonomskom forumu u Sankt-Peterburgu, ruski predsjednik Vladimir Putin izrazio je zabrinutost zbog sve većih globalnih napetosti...