BiHUB, projekt koji je zbližilo mlade žene u BiH ohrabrene da pokrenu vlastiti posao

Preporučujemo

U moru negativnosti često promaknu one pozitivne priče. Jedna od njih je i projekt “BiHUB”, čiji je cilj osnaživanje žena u Bosni I Hercegovini promocijom ženskog poduzetništva i osiguravanjem njihovog uključivanja u procese donošenja odluka.

Index.ba u nastavcima će objaviti serijal priča u kojima su žene otkrile svoja pozitivna iskustva

- -
Mirela Džinić

Među 14 uspješnih poduzetničkih priča je i Mirele Džinić, dizajnerke iz Travnika u Bosni i Hercegovini, koja je podijelila svoju inspirativnu priču o pokretanju vlastitog posla. Kaže da je cijeli život kreativna u duši, ali je 13 godina radila u banci. Pored redovnog posla, dizajnirala je i imala nekoliko klijenata na internetu. Bez obzira na sve, uvijek je morala da ima kreativan odušak. U jednom trenutku banka u kojoj je radila zatvorila se je, što je shvatila kao znak da treba da napusti ovo polje posla i slijedi svoju strast i srce.

„Posao je bio stresan i nisam mogla da podnesem činjenicu da ću ovako provesti ostatak života”, kazala je Mirela.

Ubrzo nakon što je izgubila posao, našla je novi posao u dizajnu. Dvije godine je radila u tvornici tekstilnog dizajna, gdje je stekla mnoge dizajnerske ekspertize. Iako je napredovala u poslu, odlučila je da da otkaz i da realizuje svoje ideje.

Svoju kompaniju je zvanično osnovala 2018. godine. Fokusirala se na izradu kvalitetnog proizvoda za djecu. Riječ je o pulover košulji za djevojčice i dječake, namijenjenoj kupovini na poklon.

- -

„Ovo nije velika produkcija. Svjesni smo da je tekstil jedan od najvećih zagađivača planeta.” Proces kreativnog rada fascinira i motivira Mirelu. Rekla je: „Razmišljam o svojim kreativnim idejama 24 sata dnevno. Svaki put kada završim ideju, automatski počinjem da razmišljam o novoj. Proces od ideje do gotovog proizvoda za mene je nešto najuzbudljivije”, istakla je Mirela.

Kao žena koja pokreće poslovni proces, nije dobila ništa osim pohvala. Ona smatra da je era žena u poduzetništvu tek počela. Žene se moraju osjećati osnaženim da ostvare svoje ideje. Ženske sposobnosti i snagu treba prepoznati u poslovnom svijetu.

U budućnosti želi nastaviti sa radom i napredovati. Nada se da će formirati tim od 4-5 članova. Želi ih dobro platiti i pokazati da svako treba da bude dobro plaćen za svoj rad i trud.

Mirelina poruka svima koji žele da pokrenu biznis je: „Moramo da razmislimo šta nas čini srećnim. Odatle možemo saznati šta nas zanima i to pretvoriti to u karijeru. Moramo se usuditi da rizikujemo. Čak i ako ne uspjemo, neka to bude lekcija. ”

Da mladi nisu pasivni  bezvoljni kako ih se optužuje te da mogu doprinijeti boljem stanju u društvu, kroz svoje ideje, aktivnosti, a time I sebe učiniti prepoznatljivim partnerom pokazuje i Barbara Bagarić koja tvrdi: „ključni su kontinuitet i dosljednost, ljudi to uvijek prepoznaju i cijene.

Barbara Bagarić

Barbara dolazi iz Jajca u Bosni i Hercegovini i po zanimanju je grafički dizajner.

Barbara je profesorica u srednjoj školi, ali je grafički dizajn ono što studira i ispunjava. Oduvijek je tome težila i ideja o pokretanju vlastite firme je samo prirodan razvoj cijelog puta. Na ovaj korak odlučila se prošlog ožujka i otvorila vlastiti studio, pod nazivom Seven, u kojem nudi grafički dizajn, fotografiju i razne vrste štamparskih usluga, koje su inovativne za Jajce.

Glavni motiv za njen posao je to što je željela ostati u Bosni i Hercegovini. Mnogo ljudi je odabralo druge opcije i odselilo se, ali ona to nije htjela. Stoga je odlučila da otvori svoj studio i doprinese razvoju svog rodnog grada. Kada bi više ljudi činilo isto, cijela lokalna zajednica bi se još više razvijala i napredovala. Tvrdi da joj je najveći izazov previdjeti negativne komentare. Mnogo ljudi je dalo neke loše komentare, ali ona daje sve od sebe da ih ne dira.

„Naravno, nikad ih nije lijepo čuti, ali mogu ih iskoristiti da me još više motiviraju i dokažem da nisu u pravu“, kaže Barbara i dodaje: “Kao žena nisam bila diskriminirana i to mi nije bio problem“.

Ona podržava ideju žena u poduzetništvu i smatra da bi se više žena trebalo usuditi istražiti svoje ideje i realizirati ih. Postoje prepreke, ali kada krenemo ideje ostvariti, možemo ih prevladati. Barbara kaže da je za uspjeh u bilo čemu što radite najvažnije samopouzdanje. Također se uvijek trudi da održi kvalitetu proizvoda.

Svima koji imaju dobro osmišljenu ideju preporučuje da je pokušaju pretočiti u vlastiti posao. Važno je da istražite i budete informirani prije nego što bilo što uradite. Nešto novo i inovativno uvijek može privući pažnju ljudi.

„Posebno ohrabrujem mlađe ljude koji imaju puno ideja da preuzmu rizik. Uvijek postoji šansa da ostanu kod kuće i ostvare svoje snove ako vjeruju u uspjeh“, uzbuđeno kaže Barbara.

Planira proširiti svoju ponudu usluga i nastaviti rasti te napredovati. Zadovoljna je kako kompanija raste i nada se da će tako nastaviti.

Članak je nastao u okviru projekta BIHUB (www.bihhub.org), kojeg finansira Ministarstvo vanjskih poslova Republike Slovenije, kroz Program međunarodne razvojne saradnje Slovenije.

 

Najnovije

Dunović: Trojka je kapitulirala, država nije njeno vlasništvo da bi je prodavala

Zastupnik DF u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine Milan Dunović oglasio se povodom održanog sastanka vladajućih stranaka...