Do kada će pojedini građani u Federaciji i pored uredne dokumentacije čekati na rješenje o penzionisanju i do godinu dana, pitala je nadležne u Federalnom zavodu za penzijsko i invalidsko osiguranje delekatinja Marina Mujkanović na današnjoj sjednici Doma naroda Parlamenta Federacije BiH.
Zašto nema dovoljan broj poštara u Cazinu
– Zašto se u većini kantona, uključujući i Zeničko-dobojski, ne poštuje zakonski rok za rješavanje zahtjeva za penzionisanje? Ljudi čekaju od šest mjeseci i do godinu, a prema zakonu rješenje se donosi u roku 30 dana ili izuzetno 60 dana. Sve je više građana koji na rješenje čekaju više mjeseci iako je utvrđeno da je dokumentacija kompletna.
Odgovara im se da će im se sve penzije od podnošenja zahtjeva do izdavanja rješenja za penzionisanje isplatiti retroaktivno. To ne olakšava tim ljudima probleme. I kada imate redovna primanja, teško živite, a kamoli kada primanja nemate mjesecima – ukazala je Mujkanović.
Delegat Emir Dautović je pitao nadležne do kada će građani iz Unsko-sanskog kantona kada se vraćaja sa rada u inostranstvu u zemlju morati sa djecom čekati četiri-pet sata u vozilima na graničnim prijelazima.
– Pitanje upućujem ministru vanjskih poslova Elmedinu Konakoviću. Ono što smo dobili na moja ranije postavljena pitanja jeste zatvaranje prijelaza Hadžin potok. Moje drugo pitanje upućujem BH Pošti. Naime, u Cazinu usljed nedostatka poštara ljudima kasne računi za električnu energiju, internet… Ljudima stižu dupli računi sa zateznim kamatama. Može doći do isključenja struje. Hoće li BH Pošta nadoknaditi štetu građanima – pitao je Dautović.
Delegatkinja Aida Obuća ponovo je pitala šta je izgradnjom brze ceste Sarajevo – Goražde, tunela Hranjen.
Jedni druge optužuju, a ispaštaju građani
– Više puta sam pitala u vezi sa brzom cestom Sarajevo – Goražde sa akcentom na tunel Hranjen kako bih dobila konkretan odgovor, pokušavajući da ovu temu držim aktuelnom. Odgovora nije bilo. Jedino su iz Federalnog ministarstva prometa i komunikacija pobrojali koliko je novca utrošeno od 2018. do 2024. godine izbjegavajući reći da u 2024. godini nijedna konvertibilna marka nije uložena u Bosansko-podrinjski kanton kada je riječ o brzoj cesti Sarajevo – Goražde. Da situacija bude gora, u januaru 2024. godine su obustavljeni radovi – govori Obuća dodajući kako je za to okrivljeno Ministarstvo privrede BPK Goražde.
Dodaje kako se događa čudna situacija.
– Nemate različite koalicije na nivou FBiH i na nivou BPK Goražde. Imate vladavinu “Trojke” i na nivou FBiH i BPK Goražde, ali izgleda da imate nešto što ne funkcionše u toj komunikaciji pa jedni druge optužuju, a ispaštaju građani. Zahtievam da se dostavi informacija o projektu realizacije tunela Hranjen. Interes svih stavnovnika BPK je da ne budu taoci nesposobne vlasti i da imaju prave informacije i da privrednici ne budu u gorem položaju zbog lošeg saobraćaja – kazala je Obuća.