Do vode Drine, a ne napiti se

Preporučujemo

Piše: Muharem CERO

Svaki politički cilj, pa i Dodikov republičkosrpski separatistički, ima svoje narative, izvođače i političke prakse djelovanja. Dosanjavanje prve prekodrinske srpske države nije „ umrlo sa Dejtonom“.

- -

Nedostatak političke autonomije i kapaciteta za ostvarivanje nedosanjanog počev od 2003. nadomješten je SNSD-ovskim projektom dogovorene države.

Nekako tako sa dolaskom u Banske dvore prvaka SNSD-a ovaj štabski projekat je postao sastavni dio službene stranice predsjednika manjeg bh. entiteta.

Nekako tada ponuđen je i Draganu Čoviću, za realizaciju gotovo istovjetnih političkih ciljeva, manje više onih ratnih u mirnodopskom ambijentu. Istine radi, prvobitno ushićenje i pristanak Dragana Čovića za učešće u tom bilo je osujećeno jasnim stavom tadašnjeg lidera hrvatskog HDZ-a Ive Sanadera.

S obzirom da se Hrvatska ubrzana kretala prema EU integraciji, procjena je bila da bi takvo djelovanje usporilo ili čak osujetilo brzinu njenog evropskog kretanja.

- -

Milorad Dodik, iako je ostao usamljen, nastavio je robusno da projekat dogovorene države izvodi sam sa strukturama uspinjućeg SNSD-a.

U javni prostor se s ciljem uselila krivotvorina kojom su vrlo brzo kontaminirani javni servisi Republike Srpske, manipulirano javno mnijenje, ali i dio međunarodne zajednice uz pomoć bogato sponzoriranih lobističkih kuća od Brisela pa sve do Vašingtona.

Primilo se i počelo je navikavanje. Nisu imune od ovih utjecaja ostale čak niti sve strukture u Republici Srbiji, počev od vrućeg Koštunice, umjerenjaka Tadića?, pa do vrlo sklonog njenom uspjehu Aleksandra Vučića.

U cijelu priču su se uključile i diplomatske strukture vječitog Dačića, ali i moćne Ruske Federacije.

Robusni Dodikov narativ u afirmaciji dogovorene države pratilo je i prilagođeno političko djelovanje.

Stožerna tačka cijele priče je bila namjera, krivotvorenjem Dejtonskog mirovnog sporazuma dokazati da je Republika Srpska u dejtonsku BiH unijela svoj teritorijalni integritet, državno – pravni subjektivitet, pa čak i međunarodno priznanje.

Namjera je bila utvrditi šnitove bosanskohercegovačke državnosti na krivotvoren način da bi se lakše izveo projekat rašivanja njene državnosti, upravo po tim istim šnitovima.

Zajednička izjava ( politička reakcija) 12 parlamentarnih stranaka u Republici Srpskoj, ovjerena potpisima lidera stranaka, je promijenila narativ, te od krivotvorenog stava 3. člana 1. Ustava BiH  gdje se tvrdilo da je BiH sastavljena od dva entiteta ( matrica šnitova krojenja) , prvi puta je autentično dejtonski izrečeno da se BiH sastoji od dva entiteta.

Upravo krivotvorina je sastavljena jeste to što je kroz političko opredmećenje Milorada Dodika zaustavljala procese u Bosni i Hercegovini, osujećivala njen evropski put i evroatlantske integracije,

Iz tog legla nastale su spin projekcije: „ zajedničke institucije“, „reprezentacije naroda“, „ vlast u BiH se sklapa i ne treba joj programsko djelovanje“, kao i čitav niz drugih ustavno nekorektnih izvodnica.

Ma koliko ova zajednička izjava bila odgovor na najavu SDA podnošenja apelacije o imenu RS, valja prepoznati da njena sadržina i vraćanje Milorada Dodika autentičnom sadržaju Ustava BiH može biti linija kompromisa između ove dvije međusobno uslovljene akcije i reakcije.

Nadati se da određenje najavljenog PIC-a u povodu aktuelnih događanja će imati u vidu i jasno određenje prema najavljenim praksama političkog djelovanja Milorada Dodika i struktura iz RS.

Ukoliko novi politički narativ budu pratilo i usklađeno političko djelovanje, vjerovati je u neku novu političku dinamiku u BiH.

Snovi o prvoj prekodrinskoj ipak ostaju samo želje koje se ne mogu ostvariti simboličnim ispijanjem čaše vode. U Bosni bi se reklo „do vode, a ne napiti se“.

Najnovije

I Belgija kosponzor Rezolucije o genocidu u Srebrenici

Belgija je kosponzor nacrta Rezolucije Ujedinjenih nacija, kojom bi 11. juli bio proglašen za Međunarodni dan sjećanja na genocid...