Hrvatski mediji: Kako je Dodikova firma eliminisana iz gradnje koridora 5c

Preporučujemo

Nastavak izgradnje 5c koridora na dionici Osijek-Beli Manastir, koja bi trebala biti završena 2020. godine, došao je pod veliki znak pitanja nakon što je Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabavke poništila konkurs za izgradnju mosta Halasica, nadvožnjaka i putnih prijelaza na ovoj dionici, piše jutarnji.hr.

Riječ je o konkursu koji su Hrvatske autoceste raspisale 21. avgusta prošle godine, a rok za donošenje odluke nekoliko je puta pomjeren da bi u decembru 2017. godine, par dana prije roka za donošenje odluke o izboru izvođača, HAC poništio konkurs.

- -

Kako ovaj hrvatski list neslužbeno saznaje, konkurs je postao zanimljiv nakon otvaranja ponuda za izgradnju ovih objekata.

Najpovoljniju financijsku ponudu dala je kompanija Integral iz Laktaša zajedno sa kompanijom Massilia iz Osijeka.

Njihova ponuda iznosila je 80,4 miliona kuna bez PDV-a dok je druga sljedeća bila ona Osijek-Koteksa u iznosu 87,6 miliona kuna bez PDV-a.

Integral je najjača građevinska firma u Republici Srpskoj koja već godinama pokušava ući na hrvatsko tržište. Tako su  dali ponudu za gradnju mosta Čiovo, ali su odbačeni. Bilo je još nekih pokušaja, ali bezuspješno.

- -

Prema neslužbenim informacijama, politički sponzor ove firme je predsjednik Republike Srpske Milorad Dodik te se iz političkih, ali i ekonomskih razloga pokušava onemogućiti ulazak ove firme na hrvatsko građevinsko tržište.

Zato je ponuda Integrala na 5c koridoru izazvala veliku zabrinutost u građevinskim ali i u visokim političkim krugovima u Hrvatskoj te se tražio način za poništenje konkursa i onemogućavanje njegova ulaska na ovo tržište.

Pored toga, partner Integrala je kompanija Massilia čiji je vlasnik nekadašnji direktor firme Osijek-Koteks Drago Tadić, koji je osuđen za sudjelovanje u organiziranju podmićivanja sudaca Vrhovnog suda kako bi se smanjila kazna Branimiru Glavašu.

Za pomaganje u tom kaznenom djelu suđeno je i njegovoj supruzi Božici Ćavar-Tadić koja je članica društva Massilia. Sagovornici ovog lista tvrde kako Tadić već duže vrijeme sarađuje s Integralom te da je sigurno bila njegova ideja javljanje na ovaj konkurs, a samo kako bi onemogućio Osijek-Koteks da dobije ovaj posao.

Iako su pritisci da se konkurs poništi bili jaki, Josip Draženović, tadašnji predsjednik Uprave HAC-a, odbijao je to učiniti uz obrazloženje kako nema formalnih razloga za to. Ali, on je smijenjen, a početkom decembra na njegovo mjesto dolazi Boris Huzjan koji 19. decembra 2017. poništava ga.

Kao razlog poništenja navedeno je da su u dokumentaciji utvrđene odredbe suprotne odredbama Zakona o javnoj nabavki.

Dakle, HAC je sam poništio svoj konkurs uz obrazloženje da je protuzakonit. I to puna četiri mjeseca nakon što je raspisan!

Sagovornici ovog lista postavljaju pitanje zašto to nije učinjeno odmah? Upravo suprotno, u HAC-u su vrlo detaljno radili na njegovoj provedbi. Od ponuditelja su tražili nadopune dokumentacije i obrazloženja što znači da su vrlo detaljno razmatrali ponude, a nisu vidjeli da im je tekst vlastitog konkursa protuzakonit.

A onda se dogodio mali presedan. Na poništenje konkursa DKOM-u se nisu žalili Integral i Massilia s financijski najpovoljnijom ponudom već Osijek-Koteks. U svojoj žalbi oni traže poništenje odluke o poništenju konkursa. Odnosno, da HAC donose odluku o izboru izvođača radova. Naime, u ovoj kompaniji,, kako nam je kazao njen direktor Zoran Škorić, misle kako su na konkurs dali ispravnu ponudu.

I onda DKOM donosi kompromisno rješenje.

Usvaja žalbu Osijek-Koteksa, nalaže HAC-u da im plati 100 hiljada kuna troškova žalbe, ali i poništava konkurs po službenoj dužnosti. Naime, DKOM tvrdi kako je HAC propustio propisati da ekonomski subjekti koji se javljaju kao reference za dosad izvršene radove mogu navesti iste ili slične radove predmetu nabave. To se smatra bitnom povredom postupka javne nabavke zbog čega odluku o poništenju natječaja u DKOM-u smatraju nezakonitom.

Nakon što je konkurs poništen, mnogi smatraju kako je izgubljena još jedna godina za projekt izgradnje ove dionice, koja prema Planu građenja koji je usvojila Vlada mora biti završena 2020. godine.

Prema njemu izgradnja objekata, čiji je rok izgradnje 24 mjeseca, mora započeti ove godine. A sada je sve upitno. Naime, HAC mora raspisati novi konkurs, ali ne po pod istim kondicijama kao ovaj prošli s obzirom da svi oni koji su dali ponude znaju sve cijene konkurencije. Zato se tekst konkursa mora izmijeniti dodavanjem novih stavki, kao što je izgradnja dijela trase autoceste ili određivanje novih rokova.

U HAC-u se nadaju kako bi ovaj pravac mogli kandidovati za sufinanciranje iz fondova EU.

Najnovije

Načelnik Sokoca priznao: Pozvan sam iz banke na razgovor i prošle sedmice je moj račun ugašen…

-Srpska demokratska stranka preživjela je mnoge krize u proteklom periodu pa će i ove najnovije udare o pitanju gašenja...