Istraživanje utvrdilo: Lažne vijesti se društvenim mrežama šire brže od istine

Preporučujemo

Laži i lažne vijesti se društvenim mrežama šire brže i prodiru dublje od istine, otkrila je velika nova studija.

Istraživači kažu da istinitim pričama treba šest puta duže vremena da dođu do 1.500 osoba na Twitteru od lažnih vijesti. Također, utvrđeno je da lažna vijesti ima 70% šanse da bude retvitovana. Posebno se to odnosi na lažne vijesti iz politike koje najbrže postanu viralne, prenosi Independent.

- -

Istina i laž

Kako bi prikupili sve informacije, istraživači su kroz desetogodišnju istoriju Twittera analizirali više od 126.000 priča koje je 3 miliona korisnika podijelilo oko 4,5 miliona puta.

Koristili su se nizom metoda da bi utvrdili šta se smatra istinitim, a šta lažnim.

Studija objavljena u časopisu Science Magazine, utvrdila je da se “laž širi dalje, brže i dublje od istine u svim kategorijama”. Ustanovljeno je da su lažne vijesti toliko rasprostranjene jer će ih “ljudi, a ne roboti, najvjerovatnije širiti”.

- -

Automatizirani botovi širili su istinite i lažne priče istom brzinom, dok su ljudi više skloniji širenju neistina.

Na studiji su radili akademici Soroush Vosoughi, Deb Roy i Sinan Aral, potaknuti dešavanjima nakon bombaškog napada na bostonskom maratonu 2013, kada su se oslanjali isključivo na Twitter da saznaju je li sigurno da napuštaju kuću ili ne.

Twitter kao izvor vijesti

“Twitter je postao naš glavni izvor vijesti. Shvatio sam da su dobar dio onoga što sam čitao na društvenim mrežama bile glasine, to su bile lažne vijesti”, rekao je Vosoughi.

Otkrili su da lažna priča često dosegne između 1.000 i 100.000 ljudi, za razliku od istine koja rijetko dosegne više od 1.000.

Istraživači navode da bi ovaj fenomen mogao imati veze sa time kakva je priroda informacije – lažna vijest bi se vjerovatno temeljila na novom i neočekivanom sadržaju za razliku od istine, a ljudi će prije podijeliti neobične priče.

“U takvim prostorima, to je ono što vam odmah privlači pažnju i stvari koje su iznenađujuće će najvjerojatnije kružiti društvenim mrežama. Stvari koje su nijansirane i detaljne imaju manje vjerovatnoće da budu podijeljene i postanu više vidljive. To je efekt grudve, čim se nešto počne dijeliti ili počinje prikupljati pažnju, dobiva na vidljivosti”, kaže David Beer sa Univerziteta u New Yorku.

M. I.

Najnovije

Veliki dio Sarajeva cijeli dan bez vode, radovi neće biti gotovi do jutarnjih sati

Dijelovi Sarajeva od jutros su bez vode zbog izvođenja radova na uvezivanju dijela rekonstruisanog potisnog cjevovoda DN 700 za...