Kad ne zna Forto, zna Čengić: Centrotrans nabavio nove autobuse, a nije kreditno zadužio građane Kantona Sarajevo

Preporučujemo

Kompanija Centrotrans kupila je autobuse na LPG plin koji će postati dio savremenog voznog parka u Sarajevu.
Kako navode iz ove kompanije, riječ je o vrhunskim autobusima, njemačkog proizvođača MAN, a koji svojim kvalitetom i uslugama ispunjavaju europske standarde u javnom prijevozu putnika.

Pored toga, autobusi na plin su ekološki prihvatljivi, i proizvode minimalnu količinu štetnih izduvnih gasova koji negativno utječu na okolinu u Kantonu Sarajevo. Oni su moderni, udobni, te imaju manji intenzitet buke. Ističe se da su novi autobusi opremljeni su sa EVV motorom za maksimalnu ekonomičnost i zaštitu okoline u najvećoj mogućoj mjeri uz standardnu opremu kao što je klima i rampa za olakšan ulaz i izlaz putnicima sa otežanim kretanjem kao i korisnicima invalidskih i dječijih kolica, uz posebno obilježena mjesta u vozilu za ove kategorije putnika.

- -

Za istu svrhu vlada Kantona Sarajevo zadužuje građane Kantona Sarajevo 15 miliona eura.

Ovakav potez se u ekonomiji zove “spaljivanje novca” (ulaganje u gubitak), obzirom da je bez ikakvog pokušaja sistemskog rješavanja pitanja GRASA i gubitaka koji se mjere stotinama miliona KM, Vlada odlučila kupiti trolejbuse ovom preduzeću.

Pored toga, Vlada Kantona Sarajevo svakodnevno ulaže i desetak dolara za sponzoriranje objava na društvenim mrežama i reklamiranje vijesti o nabavci trolejbusa.
Ovakav nesistemski pristup je GRAS i doveo u stanje kojem se danas nalazi.

Treba napomenuti i kako je premijer Kantona Sarajevo Edin Forto pri prezentiranju javnosti i medijima 100 dana rada Vlade najavio kupovinu novih trolejbusa u vrijednosti od 10 miliona eura, a neposredno nakon toga se resorno ministarstvo pohvalilo nabavkom 7 polovnih trolejbusa.
Prilikom puštanja polovnih vozila na sarajevske ceste ministar Adnan Šteta nije naveo kolika je tačno starost polovnih vozila, kao ni to da li su ona tehnički ispravna i ekološki prihvatljiva.

- -

Uprkos prvobitnoj najavi kupovine u vrijednosti od 10 miliona eura, mađioničarskim trikovima Vlade Kantona Sarajevo taj iznos je pretvoren 15 miliona eura.
Treba li uopće podsjećati koliko je takvih donacija preduzeće spržilo, a primjer je japanska donacija kompletnog autobuskog parka koja je gazdovanjem na način kako to GRAS praktikuje pretvorena u groblje autobusa.

U istom tom periodu pored GRASA, razvijao se Centrotrans. Ova firma se razvijala vlastitim srdstvima i bez ikakvih donacija. Danas je Centrotrans u stanju samoatalno kupovati vrhunske autobuse koji svojim tehničkim i ekološkim specifikacijama ispunjavaju sve europske standarde, dok istovremeno Vlada nije u stanju sistemski riješiti pitanje javnog prijevoza u glavnom gradu, ili makar omogućiti normalan rad firmama koje mogu efikasno vršiti javni prijevoz.

 

(index.ba)

Najnovije

U BiH se za zapošljavanje ove godine izdvaja 130 miliona KM

Za zapošljavanje, samozapošljavanje i obuke nezaposlenih nadležni zavodi u BiH planiraju ove godine izdvojiti blizu 130 miliona KM, vidljivo...