– Trolejbuski depo sa novim trolejbusima, 9. februara 2023. godine, dva sata poslije ponoći, na -9° – naveo je ministar u svojoj objavi.

- -

Kako nam je rekao direktor GRAS-a Senad Mujagić iz Bjelorusije od trideset pet niskopodnih trolejbusa, koji će stanovnike Kantona Sarajevo koštati 19,5 miliona eura, a trebali su još u septembru biti u glavnom gradu Bosne i Hercegovine, stiglo ih je 22.

Samo njih 12 trenutno je u funkciji, odnosno prevoze putnike.

– Ovi ostali idu u zakonsku proceduru koju moraju obaviti. Testne vožnje, kontorole. Ima tamo po ugovoru koliko se mora preći kilometara testne vožnje, pa se izvršiti ponovna kontrola da bi se tek pustilo u saobraćaj – kaže Mujagić.

Predsjednik Sindikata sarajevskog preduzeća GRAS Amir Muminović kaže da broj onih trolejbusa koji su u funkciji varira.

- -

– Nije fiksan. Nije se još uspjela papirologija riješiti, neki ostanu u kvaru. Ima tu čovjek iz Bjelorusije koji zajedno s našim ljudima to radi. U ovom trenutku sam zadovoljan. U početku je bilo malo problema. Nova je tehnologija, novo sve. Naši ljudi nisu bili upoznati što je sasvim normalno. Sad je to vrlo zadovoljavajuće – pojasnio je Muminović.

Muminović dodaje kako je dolazak trolejbusa malo usporen te da je to razumljivo.

– Rat je tamo. Bjelorusija je faktički pod sankcijama, ali u suštini stanje je zadovoljavajuće. Da ih nema, imali bi veliki problem sa saobraćajem – rekao je.

U javnosti se, naime, pojavila anonima prijava jednog od radnika GRAS-a koji se žalio kako je tokom noći u kojoj je ministar fotografisao nove trolejbuse u ovom preduzeću bilo opsadno stanje te da su radnici bili “bihuzureni” da u dva sata nakon ponoći pale i parkiraju trolejbuse samo zbog fotki.

I direktor GRAS-a i predsjednik Sindikata tvrde kako to nije istina.

– Zašto postoji noćna smijena? Zato što se noću radi. Popravljaju se vozila, premještaju, parkiraju. Ne bih komentarisao anonimnog radnika. Garaža radi 24 sata. Vozila ulaze u 1 sat, peru se, čiste se, otklanjaju se kvarovi i pripremaju se da bi u 4 i 15 ponovo izašli. Majstori, brigadiri i noćne smjene postoje upravo zbog toga – kaže Mujagić.

I Muminović je pojasnio kako postoje noćne smjene u GRAS-u u održavanju te još nekim sektorima.

– Ekipa od šest ljudi je tu u svakom momentu. Oni navečer u sedam dolaze na posao do sedam ujutru rade. Prima trolejbuse, čisti, pregledava ispravnost… Meni se niko lično nije žalio na tu stvar, vidio sam u medijima da pišu neki da su se žalili – istakao je Muminović.

Zašto su novi trolejbusi upaljeni u dva sata iza ponoći odgovori su:

– Vidjeli ste da su upaljena vozila. Samo što neka ne mogu izaći u saobraćaj dok nisu prošla testnu proceduru – kaže direktor Mujagić.

– Trolejbusi se u zimskom periodu pale zbog zamrzavanja, da napune zrak i ugriju zbog vozača ujutru kako bi bilo što više vozila u saobraćaju – pojašnjava Muminović.

No, interesantno je nekoliko stvari. Kako se može na fotografiji i primjetiti, upaljeni su samo novi trolejbusi, ali ne i oni stari, koji također prevoze putnike. Ali i zašto bi se trolejbusi palili da zbog zamrzavanja ako samo tri sata provode u depou?