Kreativnost i vizuju kroz projekat “BiHUB” Buljan i Tokić pretvorile u unosan biznis  

Preporučujemo

U vrijeme izražene nezaposlenosti u Bosni i Hercegovini postoje osobe koje ne žele biti dio brojke i crne statistike, pa daju sve od sebe kako bi pronašli način da rade i od svog rada žive. Tako koriste vlastitu kreativnost i poslovne vizije kako bi sebi osigurali bolju budućnost. Dio njih pridružio se i projektu “BiHUB” koji je u posljednje dvije godine ispisao dobre priče u oblasti osnaživanja žena u Bosni i Hercegovini promovišući žensko poduzetništvo i osiguravajući njihovo uključivanje u procese donošenja odluka.

Jedna od njih je i Adrijana Buljan iz Livna, koja je počela tako da se bavi digitalnim marketingom.

Adrijana Buljan

Tako je 2019. godine došla na ideju pokretanja vlastitog posla. Pažljivo je filtrirala ideje o tome što bi bilo najkorisnije u svijetu marketinga. Primijetila je veliki jaz u digitalnom marketingu u mnogim kompanijama i odlučila da im ponudi svoje usluge kako bi im pomogla da poboljšaju svoje marketinške strategije. Prošle godine je registrirala svoju kompaniju Adparentia i upustila se u poslovni svijet kao strastveni projekat, iako je i dalje imala posao sa punim radnim vrjemenom. Baviti se i jednim i drugim je veliki zadatak, ali ona je vrlo posvećena tome da sve uspješno izbalansira.

„Kreativni kaos me mnogo više motivira od monotonog i ponavljajućeg radnog okruženja“, kaže Buljan.

Ona je osoba koja uživa u dinamičnom okruženju. To znači da je novi izazovi i prepreke motiviraju da još više radi i postiže bolje rezultate. Priroda njenog posla je takva, pa se zbog toga savršeno uklapaju.

Adparentia

Kao žena u biznisu, nije se osjećala diskriminiranom. Hvalili su je samo što je imala hrabrosti da započne raditi ono što je čini sretnom. Ona naglašava da „žene treba ohrabriti da imaju unutrašnju motivaciju za pokretanje posla.“ Ideja je da je pokretanje nečeg novog rizik, pa bi podrška i ohrabrenje svakome mnogo značilo.

Ima mnogo izvanrednih planova za budućnost. Želi da proširi listu svojih usluga, pa čak i zaposli neke radnike. Njen cilj je motivirati ljude da pronađu svoj put u digitalnom marketingu ako se osjećaju zaglavljeni između poslovnih područja. Postoji mnogo prilika i Adriana želi pomoći i usmjeriti druge na tom putu. Dijeljenje svoje strasti s drugima je uspjeh samo po sebi.

“Postoji mnogo briljantnih umova s inovativnim idejama, ali strah ih sprečava da ih ostvare. Prije nego što krenemo na bilo koji novi put, moramo se suočiti sa strahom zbog kojeg sumnjamo u svoje sposobnosti”, savjetuje ona.

Svoja postignuća pripisuje strateškom planiranju i organizaciji. Kaže da je to neophodno za svaki uspješan posao. Savjetuje da svatko tko ima bilo kakvu ideju da se bori sa strahom od neuspjeha.

Još jedan primjer je i Slavica Tokić iz malog mjesta kod Jajca.

Slavica Tokić

S obzirom da su vremena bila drugačija kada je bila mlađa, udala se vrlo mlada i dobila djecu. Većinu svog života posvetila je tome. Kasnije, kada su djeca porasla, odlučila je da gradi svoju karijeru.

Njena strast je oduvek bilo uživanje, a posebno pravljenje slatkiša i kolača. Sve je počelo pravljenjem slatkiša za njene bliske prijatelje i porodicu. Živi u malom gradu, pa se brzo pročulo i mnogo različitih ljudi je poželjelo da im Slavica napravi tortu. Tako je počela razmišljati o otvaranju vlastitog posla. Prošle godine je registrovala firmu Slatka Slavica i zvanično započela svoj poslovni put.

„Konačno sam sebe stavila na prvo mjesto i pokušavam da uradim nešto u vezi sa svojom karijerom. To je izazov, ali sam zahvalna što sam to konačno uradila”, tvrdi ona.

Ovom odlukom morala je da izađe iz svoje zone udobnosti i čak se vraća u srednju školu. Kaže da je najvažniji kvalitet za uspjeh odgovornost i da ljudi uvijek mogu računati na nju da će pružiti dobru uslugu.

„Najbolje torte koje sam napravila su one u kojima sam upoznala ljude, napravila tortu kako bih im je prilagodila i učinila posebnom. Kada znam da su ljudi zadovoljni tortom i kada vidim osmijeh na njihovim licima, to je najveća satisfakcija u ovom poslu”, kaže Slavica.

Ona savjetuje ljudima koji žele pokrenuti posao da pokušaju. Sve to u početku može izgledati zastrašujuće. Međutim, postoji mnogo ljudi kojima se možete obratiti za pomoć i savjet. Za pokretanje posla potrebno je mnogo rada i posvećenosti. Nema fiksnog radnog vremena, kaže da radi 24/7 kako bi unaprijedila svoje poslovanje. Ipak, veoma je zadovoljna svojom pozicijom i sve je vrijedno truda. U budućnosti vidi sebe u razvoju svog brenda. Ovo uključuje njen recept za tortu, koja je upakovana u kutiju sa njenim imenom. Nada se da će ljudi moći kupiti njezine kolače u raznim trgovinama širom Jajca i šire. Kaže da bi najzadovoljniji osjećaj bio osvrnuti se na svoj život i znati da radi posao koji voli.

Članci su nastali u okviru projekta BIHUB (www.bihhub.org), kojeg financira Ministarstvo vanjskih poslova Republike Slovenije, kroz Program međunarodne razvojne saradnje Slovenije.

Najnovije

U oktobru najviše poskupili hrana, prevoz, te troškovi stanovanja

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u Bosni i Hercegovini, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u...