Ministar Vranić na pogrešnom mjestu u pogrešno vrijeme

preporučujemo

S obzirom na to da bi ministra Vranića nazvati oratorom bila ironija, nije uvijek lahko razumjeti i sebi prevesti šta je uvaženi doktor htio reći. Uz stanovite detektivske sposobnosti, ipak bi se moglo razabrati barem nekoliko nažalost mahom spornih ili potpuno netačnih stvari.

Gostujući 21. aprila 2021. godine na televizijskom kanalu N1, ministar zdravstva Kantona Sarajevo Haris Vranić kazao je između ostalog: “Ako dobijemo ovih, a nadam se da ćemo dobiti na vrijeme ovih 200.000 vakcina koje smo kupili od Ruskoga fonda, onda bi se vjerovatno cijepljenje našeg stanovništva, ako one dođu krajem maja ili početkom juna, završilo do kraja juna, što znači da bi se moglo vakcinisati nekih 100.000, pa s ovih tridesetak hiljada kojih se vakcinisalo, to je nekih 130.000 naših građana, što bi odgovaralo po…, recimo, nekom 60 posto prokužavanju, odnosno imunizaciji našega stanovništva ako uzmete da Sarajevo po zadnjem popisu ima 420.000 stanovnika, al’ to nisu odrasle osobe, tu su ukupno i djeca.”

S obzirom na to da bi ministra Vranića nazvati oratorom bila ironija, nije uvijek lahko razumjeti i sebi prevesti šta je uvaženi doktor htio reći. Uz stanovite detektivske sposobnosti, ipak bi se moglo zaključiti barem nekoliko stvari: 1. da će s 200.000 “Sputnik” vakcina, dođu li do početka juna, do kraja tog mjeseca biti ekspresno imunizirano 100.000 stanovnika Kantona Sarajeva; 2. da je već vakcinisano 30.000 građana ovog kantona; 3. da 60 posto od ukupnog broja punoljetnih stanovnika Kantona Sarajevo iznosi 130.000; 4. da je vakcinacija 60 posto odraslog stanovništva dovoljna da cijepljenje bude završeno; 5. da je na popisu 2013. godine u Sarajevu bilo 420.000 stanovnika. Nažalost, sve rečeno sporno je ili potpuno netačno.

1. Da bi se u samo jednom mjesecu imuniziralo 100.000 ljudi s objema dozama, potrebno je u prosjeku dnevno vakcinisati više od 6.500 osoba. To bi bilo tri i po puta više nego što je ovih dana bio prosjek vakcinacije u “Zetri”. Ali, budući da je kod vakcinacije “Sputnikom” potreban razmak od tri sedmice između dviju doza, bilo bi nužno da svih 100.000 osoba primi prvu dozu u deset dana, odnosno da bude vakcinisano 10.000 osoba dnevno. S obzirom na to da je radno vrijeme za vakcinisanje u “Zetri” bilo dvanaest sati, to znači da je svaki sat potrebno vakcinisati 830 osoba. Ima li Sarajevo takve kapacitete? Za utjehu ministru, najnovija istraživanja sugeriraju da se između dvije doze “Sputnika” može napraviti pauza i do tri mjeseca, pa neće biti potrebe za tolikom hitnjom, ali to znači da ništa neće biti “završeno” do kraja juna.

2. Otkud ministru Vraniću informacija da je do 21. aprila u Sarajevu vakcinisano 30.000 osoba? Gdje su ti podaci objavljeni? Ako je to tačno, onda je ministar zaboravio na sve one koji će biti vakcinisani u maju i posljednjih desetak dana aprila vakcinama iz različitih donacija i kupovina preko COVAX-a. A možda je i to uračunao, pa u tom slučaju 21. aprila nije bilo vakcinisano 30.000 osoba. Šta je od to dvoje tačno: ili nije bilo vakcinisano 30.000 građana Kantona Sarajevo, ali će biti vakcinisani do početka juna, ili ih je bilo toliko vakcinisano, pa će ih do početka juna sigurno biti vakcinisano mnogo više? Uostalom, otkako je ministar gostovao na N1, u Kantonu Sarajevo vakcinisano je, po riječima člana Kriznog štaba Vranićevog Ministarstva zdravstva Armana Šarkića, više od 11.000 osoba. Ministar se, izgleda, malo pogubio u brojevima.

3. U Kantonu Sarajevo, po popisu stanovništva iz 2013. godine, bila su 413.034 stanovnika. Od toga su 334.334 osobe bile punoljetne. Šezdeset posto od tog broja iznosi 200.600. To znači da je ministar Vranić sa svojih 130.000 fulio za 70.000 osoba, odnosno za 54% posto. Ako se ministar zdravstva i šef Kriznog štaba Kantona Sarajevo Haris Vranić u vođenje ministarstva razumije koliko u matematiku, onda smo baš nadrljali.

4. Proglašavati vakcinaciju završenom nakon što se vakciniše 60 posto odraslog stanovništva novi je izum Vlade Kantona Sarajevo, odnosno njenog ministra zdravstva Harisa Vranića. Gdje god da pogledate, u koje god procjene da zavirite, uvijek se predviđanjima obuhvata ukupna populacija, a ne samo odraslo stanovništvo. Koliko je ova ministrova tvrdnja smiješna, može nam biti jasno ako pogledamo, naprimjer, države u kojima maloljetno stanovništvo čini većinu populacije. Po Vranićevom genijalnom otkriću, to bi značilo da u Nigeriji, naprimjer, mogu proglasiti vakcinaciju završenom nakon što bude vakcinisano svega 30 posto (to je 60 posto od polovine) ukupnog stanovništva jer je približno pola stanovnika u ovoj državi mlađe od 18 godina. S druge strane, ovaj cilj od 60 posto pokazuje da ministar Vranić odavno nije zavirio u procjene svjetskih stručnjaka, naprimjer Anthonyja Faucija, direktora američkog Nacionalnog instituta za alergiju i zarazne bolesti i glavnog medicinskog savjetnika američkog predsjednika, koji smatra da je za dosezanje kolektivnog imuniteta potrebno vakcinisati možda i više od 80 posto stanovništva. Uostalom, testiranja vakcina za djecu upravo se i provode kako bi se imunizacijom maloljetnih osoba mogao dosegnuti željeni procent.

5. Prema popisu stanovništva iz 2013. godine u Kantonu Sarajevo živjele su 413.593 osobe, a ne 420.000, koliko je rekao ministar Vranić, što je, za njegovu utjehu, najmanja pogreška koju je u nekoliko navedenih rečenica izrekao.

Najnovije

Tuzla: Kreativni roditelji djeci iz mahale napravili ‘motoričko tlo’, više skakutanja i igre, a manje tipkanja i igrica

Djeca danas svoje vrijeme rado provode kod kuće za računarima, na tabletima i pametnim telefonima ukoliko im ne ponudite...