Misterija podvožnjaka u Buća Potoku: Dok Direkcija za ceste i ViK prebacuju lopticu, građani ispaštaju

Preporučujemo

Plavljenje podvožnjaka u Buća Potoku je dugogodišnji problem sa kojim se stanovnici ovog novogradskog naselja, ali i ostali građani našeg grada, suočavaju nakon pojave jačih padavina. Saobraćaj na ovoj dionici se odvija otežano, a onemogućen je i prolazak pješacima.

Općina Novi Grad Sarajevo je 2016. godine finansirala ugradnju pumpe za prepumpavanje vode, ali time problem nije riješen, jer je održavanje pumpe u nadležnosti Direkcije za ceste KS, koja krivicu prebacuje na KJKP “Vodovod i kanalizacija”.

- -

Iz ovog preduzeća im samo vrate lopticu i kažu kako problem treba rješavati onaj koji je nadležan, a to je Direkcija za ceste.

Kako bi došli do odgovora na pitanje zašto dolazi do plavljenja podvožnjaka i ko je nadležan da osigura rad pumpe, kontaktirali smo Direkciju za ceste KS, KJKP “Vodovod i kanalizacija” i Općinu Novi Grad Sarajevo.

Direkcija: Obraćali smo se ViK-u

Direktor Direkcije za ceste KS, Selmir Kovač je u razgovoru za “Index” kazao kako problem predstavlja kanalizaciona mreža u tom naselju.

- -

– Imamo dvije pumpe, njihov kapacitet je 120 litara u sekundi, znači sve ono što padne preko toga se ne može pokupiti. Projektanti su predvidjeli da neće nikad padati preko i nije padalo. Međutim, problem su oborinske vode, to jeste naselje iznad kružnog toka. Njihova odvodnja kišnice je priključena u kanalizaciju, što enormno povećava kapacitet odvodnje, začepljuje cijevi, a to se ne smije raditi. Ne smije se miješati oborinska voda i kanalizaciona – objašnjava Kovač.

Pumpe koje su postavljene nisu namijenjene da hvataju podzemne vode.

– Što se tiče komunalne infrastrukture, prema našim saznanjima, napravljena je mješovita kanalizacija. Općina Novi Grad Sarajevo mora odvojiti površinsku odvodnju naselja od kanalizacije, jer je kompletno naselje iznad kružnog toka, pa prilikom pojave prvih jačih padavina dolazi do poplava podvožnjaka. Tu imamo nadležnost ViK-a, prvo se ne smiju miješati oborinska  i feklana kanalizacija, to se po zakonu ne smije raditi. To se već miješa, jer je kompletno naselje  spojeno na fekalnu kanalizaciju. Drugo, postoje cjevovodi koji ne odgovaraju potrebama i dolazi do izbijanja šahtova, izlijevanja vode na kolovoz i druge javne površine,ide ona i na trotoare, na sve strane. Pumpe bi u normalnim uslovima to mogle pokupiti bez problema, ali dodatni problem stvara što se u toj vodi često nalaze veće količine smeća, koje se pokupe usput i začepe usisne sisteme, odnosno rešetke, a projektovane su tako da same sebe mogu čistiti, ali za to treba neki period, otprilike pola sata, da se one odblokiraju  – zaključio je Kovač.

Naglasio je kako nikad nije dobio povratnu informaciju iz KJKP “Vodovod i kanalizacija” na dopise koje je slao.

ViK: Sve je u nadležnosti Direkcije

Direktora “Vodovoda i kanalizacije”, Rusmira Salića, smo pitali da li je tačno da do plavljenja podvožnjaka dolazi zbog toga što se, prema tvrdnjama direktora Direkcije za ceste KS, miješaju fekalna i oborinska kanalizacija. Objasnio nam je kako je kanalizacija u ovom području odvojena i da to ne može biti uzorok plavljenja.

– Generalno upravljanje i održavanje odvodnje sa saobraćajnica/cesta je u nadležnosti upravitelja ceste, a ne KJKP “Vodovod i kanalizacija”. Saobraćajnice su kategorisane prema nadležnostima na federalne, kantonalne, općinske i druge.

Održavanje odvodnje sa saobraćajnica na  lokalitetu “podvožnjak  Buća Potok” je u nadležnosti Direkcije za ceste KS. Zbog konfiguracije terena i prolaska saobraćajnice ispod pruge – najniže mjesto u saobraćajnici je ispod samog podvožnjaka, te je za evakuaciju oborinskih voda urađena Pumpna stanica koja je u njihovoj nadležnosti. Direkcija za ceste reguliše režim rada pumpne stanice. Javna kanalizacija na predmetnom lokalitetu je separatnog tipa, tj. odvojena je oborinska od feklane (AAC 400 mm je oborinska, a FAC 500 mm je fekalna). Pumpna stanica ima priključak na ucjevljeni Buča Potok – naveo je Salić u odgovoru na naše pitanje.

Općina: Održavamo lokalne ceste, ali smo ugradili pumpu

Nakon razgovora s dvojicom direktora, odlučili smo kontaktirati i Općinu Novi Grad.

– Iako se podvožnjak nalazi na području VI transverzale, kojom upravlja Direkcija za ceste KS, Općina Novi Grad je 2016. godine u sklopu izgradnje kružnog toka finansirala ugradnju pumpe ispod podvožnjaka. Općina je zadužena za održavanje lokalnih cesta, a održavanje pumpe i odvoda vrši upravitelj ceste, koji je u ovom slučaju Direkcija za ceste KS – navedeno nam je u odgovoru iz Općine Novi Grad Sarajevo.

I dok se loptica prebacuje s jednih na druge, građani ispaštaju i sa strahom isčekuju nove jače padavine koje će ponovo poplaviti podvožnjak i onemogućiti im da stignu do svojih domova.

Najnovije

Državljaninu BiH u Zagrebu pronađene veće količine droge, municija i novac

Zagrebačka policija je u stanu u Novom Zagrebu kod 46-godišnjeg državljanina Bosne i Hercegovine pronašla veće količine različite vrste...