Nerad Parlamenta BiH skupo košta prijevoznike, elektronsko carinjenje na čekanju

Preporučujemo

Špediterima, izvoznicima i uvoznicima u BiH od 1. aprila ove godine neće biti potrebna gomila papira da izvrše carinjenje robe jer bi sve trebalo da se obavlja elektronskim putem. Međutim, prijevoznici nisu sigurni da će se ovaj rok ispoštovati s obzirom da je carinjenje bez papira trebalo da zaživi prošle godine u julu. Ipak, sve zavisi od Parlamenta BiH koji nije zasjedao prošle godine. 

Da bi došlo do izmjene carinske politike i da bi elektroničko carinjenje bilo u primjeni, Bosna i Hercegovina je trebala usvojiti Zakon o carinskim prekršajima. S obzirom na to da u Parlamentu BiH taj zakon nije prošao i da nakon toga parlamentarci nisu zasjedali, sve još tapka na mjestu. Zbog toga je Vijeće ministara sve produžilo za 1. travnja ove godine. Međutim i taj rok zavisi od usvajanja zakona o carinskim prekršajima. 

- -

– Očekujemo da će u ovom periodu zaista Parlament BiH usvojiti zakon o carinskim prekršajima s obzirom da smo već poslovnoj zajednici uvoznicima izvoznici špediteri izdali kartice koje se tiču ​​digitalnog kvalifikovanog potpisa mi bi već mogli početi sa primjenom, a primjena je bitna za našu privredu jer ubrzava carinjenje i smanjuje troškove privredi – kaže Ratko Kovačević, načelnik Odjeljenja za komunikaciju i međunarodnu suradnju UIO BiH Ratko Kovačević.

On objašnjava kako bi sve to izgledalo ukoliko bi carina bez papira,odnosno primjena elektronskih carinskih postupaka, zaživjela 1. aprila.

 – Kada kamion sa određenom robom krene iz BiH tu se automatski pošalje elektronsku carinsku deklaraciju u taj sistem koji je urađen i kad stigne u taj sistem da vidi sve carinske zemlje kroz koju treba proći kamion pa do zemlje gdje je ta roba i namijenjena – kaže Kovačević.

S obzirom na aktuelnu političku situaciju u BiH, prijevoznici nisu optimistični da će nadležne institucije ispoštovati navedene rokove, smatraju u Udruženju prijevoznika. Kažu da je od svega jedino izvjesno da će prevoznici, nažalost, nastaviti da čekaju na carinama po tri, četiri dana,čime su opet na gubitku prijevoznici.

- -

 – To je trebalo da krene od nove godine ali ni od toga nema ništa, navodno 1.april, dobar su datum i opet neće od toga nažalost biti ništa i samim tim odnosom institucija odlaze nam i prevoznici i firme iz BiH i RS, tako odlaze i sami vozači. Sa pojednostavljenim postupkom ne bi bilo gužve na carinskim i graničnim prelazima ali u institucijama BiH nema dobre volje da se poboljšaju uvjeti rada prijevoznika – kaže Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prijevoznika za međunarodni i unutrašnji transport RS.

Da bi carine bez papira bile u funkciji, potrebno je da se taj metod rada koristi godinu dana na nacionalnom nivou da bi nakon toga BiH postala članica Međunarodne konvencije i elektronski prijevoz koristila u potpunosti.S obzirom da je sve trebalo da počne u julu prošle godine , prevoznici će očigledno, zbog nerada institucija, još najmanje godinu dana čekati na granicama i umjesto zarade, plaćati troškove.

Najnovije

Hezbolah napao sjever Izraela

Libanski pokret Hezbolah saopštio je da je danas gađao dva vojna položaja u sjevernom dijelu Izraela, kao odgovor na...