Ukoliko se ubrzo ne reaguje, mala je vjerovatnoća da će ovi putevi izdržati efekte globalnog zagrijavanja.
Toplotni talas koji je pogodio Njemačku i temperature iznad 30 stepeni Celzijusa izazvao je kobne posljedice na pojedinim dijelovima na njemačkim autoputevima, gdje su popucali dijelovii “autobanova” koji su izgrađeni od betonskih ploča.
Betonske ploče nemaju dovoljno prostora za širenje na toploti. One tada guraju jedna drugu, zbog čega pucaju, podižu se i drobe. Betonski autoputevi su time najviše ugroženi, naročito ako na njima već ima sitnih oštećenja, kakvi su stariiji putevi, u Njemačkoj.
Zatvorene su tri trake autoputa A1 sjeverno od Hamburga, između Bad Oldeslea i Bargtehajda, a to pogađa oko 70.000 vozača.
Dijelovi autoputa A10 kod Berlina takođe su zatvoreni početkom ove nedjelje, a timovi za održavanje i policija nadziru promjene stanja na autoputu A9 u Saksoniji-Anhaltu, zapadno od Berlina, koji je također oštećen.
Njemački automobilski klub (ADAK) pozvao je saveznu vladu da donese dugoročnu strategiju i poveća investicije.
“Kratkoročne mjere se već sprovode na dionicama koje su najugroženije”, rekao je portparol ADAK-a i dodao da to ne smije da bude zamjena za temeljan remont koji je potreban većini autoputeva”.
ADAK poručuje i da vozači treba da voze sporije na oštećenim dijelovima puteva i da povećaju rastojanje od vozila pred sobom. Autoklub je posebno upozorio motocikliste da ne voze oštećenim autoputevima, piše b92.