Od betonskih prepraka samo su veće one u glavama

Preporučujemo

Omogućiti obrazovanje osobama sa invaliditetom nije nečija volja već obaveza nadležnih institucija i domaćih i evropskih zakona i konvencija, poručuje Mreža “Partnerstvo za inkluzivno obrazovanje” iz Tuzle koja ima 1.600 korisnika.

Roditelji djece sa invaliditetom očajni su jer kažu da ne znaju više na koja vrata da pokucaju, a sve im otežavaju administrativne procedure.

- -

“Roditelji još uvijek ne znaju je li imaju asistenta ili defektologa, šta dobijaju sa kantonalnog nivoa, šta dobijaju sa federalnog. Roditelji, pored svih borbi, trebaju pročitati Zakon o osnovnom obrazovanju TK, Zakon o srednjem obrazovanju TK, Pravilinik ministarstva obrazovanja koji je ministar propisao za osobe sa poteškoćama u razvoju… Sve je to za jednog prosječnog roditelja jako puno“, pojašnjava Omer Grebović, UG “Imam pravo” Lukavac.

Obezbjeđivanje adekvatnih udžbenika i didaktičkog materijala, pomoć defektologa te angažiranje asistenata na nastavi, osnovne su potrebe. Primjera radi, Sarajevski kanton ima 144 asistenata, Tuzlanski 37.

“Djeca koja su slijepa ili slabovida u startu nisu ravnopravna sa svojim vršnjacima. Trebali bi imati udžbenike u alternativnom formatu što uključuje Brajlovo pismo, uvećani tisak ili knjige u tekstovnom obliku za gluhe osobe”, ističe Tifa Tučić, Udruženje građana oštećenog vida Tuzla.

“Na jednoj strani imamo usvojen jezik i priču, a na drugoj da institucije vlasti tjeraju po starom. Proces obrazovanja za osobe sa invaliditetom uglavnom nedostupan. Kada je i dostupan, nije kvalitetan”, zaključuje Suvad Zahirović, Informativni centar „ Lotos“ Tuzla.

- -

Članice Mreže – Partnerstvo za inkluzivno obrazovanje tvrde da žele biti partner kantonalnoj vladi kako bi se našla prihvatljiva rješenja koja će uključiti djecu i mlade sa invaliditetom u redovan obrazovni proces jer naša država se, Konvencijom o pravima osoba sa invaliditetom Ujedinjenih nacija, obavezala na poštivanje prava ove populacije.

“Pored naših nastojanja i zahtjeva višekratnih, pismenih obraćanja i Vladi TK i Ministarstvu obrazovanja i resornom ministru, nismo dobili nikakav odgovor”, kaže Zahirović.

“U proces uključivanja i donošenja odluka za osobe sa invalidtetom i djecu države potpisnice dužne su da aktivno uključe osobe sa invalidetom i mreže koje predstavljaju djecu sa invaliditetom. Međutim, to se kod nas na TK ne dešava”, dodaje Grebović.

Ovaj kanton ima 98 osnovnih škola i uglavnom nemaju rampe. Iako su mnoge rekonstruisane, arhitektonske barijere nisu uklonjene unatoč zaključku Skupštine TK da se omogući prilaz javnim institucijama. Od betonskih prepreka očito su samo veće one u glavama bh. društva koje ne želi inkluziju sa papira prenijeti u školske klupe.

Najnovije

VUKANOVIĆEVA KOLEGICA ZAGORKA GRAHOVAC: Poruke koje ovih dana slušamo su sramne i strašne, koliko za Bošnjake, toliko štete i srpskom narodu

U posljednje vrijeme koliko traje Dodikovo lobiranje protiv usvajanja Rezolucije o genocidu u Srebrenici - intenzivira se njegova retorika...