11 C
Sarajevo
Subota, 23. Januara 2021
Naslovnica BiH Ombudsman za zaštitu potrošača: Zašto u BiH nemamo velikih sniženja, kako se...

Ombudsman za zaštitu potrošača: Zašto u BiH nemamo velikih sniženja, kako se cijene mijenjaju preko noći

31

Svjetski poznat dan za kupovinu po povoljnijim cijenama, poznat kao “crni petak” osmišljen je kao ograničeno vrijeme za kupovinu, kako bi kupci bili pod pritiskom da kupuju brzo prije nego što “robe” nestane, a i prije nego dobro razmisle da li im to uopće treba i da li vrijedi koliko piše.

Saša Marić, Ombudsman za zaštitu potrošača u BiH kaže da ova institucija u zadnjih nekoliko godina nije imala pritužbe potrošača vezano za “crni petak”.

– Bilo kakvih pritužbi kupaca taj dan nije bilo. Ali “crni petak” nikada kod nas nije zaživio u pravom duhu jer u većini zapadnih zemalja, kada su sniženja, ona budu do 70 posto i više. Dok se kod nas bombastično reklamiraju po 40, 30, 20 posto a samo neke artikle snižavaju do 50 posto – pojašnjava Marić.

Ističe kako bi potrošači trebali poznavati redovne cijene kako bi znali koliko je neki proizvod zaista snižen i vrijedi li ga kupiti po novoj cijeni koja se predstavlja kao snižena.

– Samo jedan pravilan savjet može se dati potrošačima, a to je da bi potrošači u biti trebali da poznaju cijene koje su inače redovne, jer vrlo se često dešava da artikal koji je 10 ili 100 maraka, iako je to zakonski i legalno, preko noći bude unesen u kasu umjesto 10 – 15 maraka, umjesto 100, bude 150 i zatim na njega daju kao neki popust od 50 posto a ustvari to bude popust od svega 30 posto. A takvi popusti postoje tokom cijele godine u različitim prodavnicama – navodi ombudsman.

Kaže da reklame utječu na potrošače pa ljudi više kupuju.

– Iz iskustava, koliko posmatramo stanje na tržištu, rijetko gdje se dese stvarni popusti gdje ljudi za relativno manje para mogu doći do nekih proizvoda ili usluga – kaže sagovornik.

Na pitanje zašto i u BiH nema pravih akcija i popusta od 70 posto, ombudsman za zaštitu potrošača kaže da tržišna konkurencija nije dovoljno jaka.

– Ne postoji dovoljno tržišne konkurencije, ne postoji dovoljan broj proizvođača, ponuđača, trgovaca koji bi nametnuli tu tržišnu igru. Imaju uvjetno rečeno prešutan dogovor da drže popuste 10 do 30 posto – zaključuje Marić.