Ispovjest Sarajlije-žrtve automafije: Po automobil sam išao u Zagreb i platio kriminalcima 4.000 KM

Preporučujemo

Automafija i krađa automobila veliki su problem glavnog grada Bosne i Hercegovine, obzirom da je Sarajevo na međuentitetskoj liniji između Federacije BiH i Republike Srpske.

Ujedinjeni kriminalci iz jednog i drugog entiteta razradili su šemu koja je jutros prekinuta udruženom akcijom policijskih djelatnika SIPA-e, MUP-a RS, a poseban doprinos u provođenju istrage i prikupljanju dokaza dali su policijski djelatnici MUP-a Kantona Sarajevo i Granične policije BiH.

- -

Tužitelj Posebnog odjela za organizirani kriminal, gospodarski kriminal i korupciju, podigao je do sada najopsežniju optužnicu protiv organizirane kriminalne skupine, čiji se pripadnici terete za organizirani kriminal u vezi sa krađama automobila, krijumčarenjem i daljom prodajom, izmjenom identifikacionih oznaka, iznuđivanjem otkupa ili rastavljanjem u dijelove za dalju prodaju, uglavnom skupocjenih motornih vozila, ukradenih od građana u Kantonu Sarajevo, Istočnom Sarajevu i drugim krajevima BiH.

Naselja u kojima se procentualno naviše automobila kralo jesu ona koja su u blizini međuentitetske linije između Federacije i RS-a, tačnije na Grbavici, nakon čega bi automobili bili prevezeni preko Vraca u Lukavicu, te na Dobrinji, kao i Istočnom Sarajevo, ali i Opštini Stari grad, nakon čega se vozila odvoze na Pale.

Ovo ne znači da su automafijaši zanemarili ostala naselja, međutim, glavno je bilo to da se automobil brzo preveze do željene lokacije dok vlasnik ne shvati da je ukradeno i tu se drži po par dana, nekada i sedmica dok prođe prijava policiji i najveći šok zbog ukradenog automobila.

Vozila koja se najčešće kradu još uvijek su WV vozila, a u posljednje vrijeme i BMW, Audi, ali i ostale marke.

- -

„Kada napuštate vozilo, pa bilo to i na kratko, ugasite motor, izvucite ključ iz kontakt brave, zaključajte vozilo i ne ostavljajte dokumente. Postavite dodatnu zaštitnu bravu za upravljač ili polugu za njegovu blokadu. Ugradite alarmni uređaj i elektronsku blokadu motora (skriveni prekidač strujnog kruga).

Ugradite poluge za blokiranje mjenjača, papučice, kočnice i kvačila. Zatvorite pomoćni krov i prozore. Ne ostavljajte vozilo u zamračenom i pustom mjestu duže vrijeme bez nadzora. U slučaju nestanka brave i uočenog oštećenja brave, obavijestite policiju, a nakon toga, promjenite bravu i vozilo premjestite na sigurnije mjesto. Kad nadgledate svoje vozilo, pogledajte i susjedovo“, godinama su apelovali iz MUP-a KS, obzirom da veliki broj automobila nikada nije pronađen.

Da je automafija razradila takvu mrežu i opremila se najsavremenijom opremom kako bi što lakše prolazili u svojim poduhvatima govori i činjenica da im je za krađu jednog vozila, npr. novijeg mercedesa trebalo svega 10 do 15 minuta putem računara da ga otključaju i pokrenu, bez da mu upale alarm. Da se ukradeni automobili rastave u dijelove trebalo im je samo nekoliko sati, a broj šasije se izbriše ili prepravlja.

Da se ne radi samo o uigranosti automafije iz Federacije BiH i Republike Srpske, nego da se radi o automafiji koja se udružila iz svih zemalja Balkana govori činjenica da se vozila redovno prebacuju iz jedne zemlje u drugu, a nekada i sasvim legalno.

Na meti su i rent-a-car agencije, čija vozila mafija legalno unajmljuje, a onda prebacuje u BiH ili Srbiju, gdje im se zametne trag prije nego što policija stigne da reaguje. O ovome se sve više priča i u Hrvatskoj, gdje je u relativno kratkom roku zabilježeno više sličnih slučajeva krađa i bezuspješne akcije spomenute tri države.

Ona manje vrijedna vozila vrlo često se koriste samo za prevoz s jedne lokacije na drugu, ili za izvršenje nekog drugog krivičnog djela, a u nekoliko slučajeva ukradeni automobili su prodavani u auto-otpad zbog dijelova ili jednostavno kao staro željezo.

U Bosni i Hercegovini više od 90 posto ukradenih vozila nikada ne bude pronađeno. Koliko je krađa automobila u našoj regiji veliki problem govori podatak da se na ovom prostoru traga za više od 130.000 vozila.

“Automobil mi je bio parkiran ispred zgrade u Mis Irbinoj ulici. Mislio sam da nema šanse da ga iko ukrade obzirom da se radi o samom centru grada. Automobil je bio nov i imao je mnoge zaštite, a i oko zgrade u kojoj sam tada živio nalazilo se nekoliko institucije, tačnije – zgrada MUP-a KS, Predsjedništvo BiH, zgrada Vlade KS i zgrada Ministarstva vanjskih poslova BiH. Kada živite na takvoj lokaciji koje se danonoćno čuvaju ne pada vam na pamet da bi se neko usudio da dođe i ukrade automobil”, rekao je sagovornik čiji je identitet poznat redakciji Index portala.

“Kada sam shvatio da mi nema automobila kontaktirao sam Pauk službu KJKP Rad kako bih provjerio da nije auto kod njih, obzirom da sam bio siguran da nije moglo biti ukradeno, nego samo odvezeno. U Pauk službi su mi rekli da nije kod njih i bilo mi je jasno da je došlo do krađe”, nastavlja priču naš sagovornik.

“Nakon toga sam se mnogo razočarao u institucije naše zemlje koje su me slale od jedne do druge, govoreći kako to nije njihova nadležnost. Prvo sam se obratio sarajevskoj policiji gdje sam prijavio nestanak vozila,, na šta su oni rekli da će pokrenuti istragu. Nedugo nakon toga dobio sam poziv sa prikrivenog broja od nepoznate muške osobe koja mi govori kako se moje vozilo nalazi u Zagrebu i ukoliko ga želim da ponesem 6.000 KM i dođem po njega. To me jako naljutilo pa sam opet otišao u policiju i ispričao novonastalu situaciju, na šta su mi oni rekli kako to onda više nije njihova nadležnost i kako je bolje da se obratim SIPA-i. To sam i uradio, ali i tamo se naišao na sličan odgovor. Svi kojima sam se obratio imali su jednu rečenicu koju su ponavljali – To nije naša nadležnost”, tvrdi naš sagovornik, nakon čega se spremio i sa novcem zaputio u susjednu državu.

“Kada sam uvidio da mi institucije naše zemlje neće pomoći i da sam sam u ovom problemu uzeo sam pare i krenuo put Zagreba kako bih vratio automobil. Kada sam stigao na lokaciju za koju su mi rekli da dođem, dočekala su me dva muškarca. Prvo što su pitali jeste ‘jesi li donio novac?’. Ja sam im ponio 4.000 KM, nisam puni iznos koji su tražili i krenuo sam pred njih. Rekao sam da nisam ponio sav novac koji su tražili, ali kako je automobil svakako moj i da sam ga jednom već platio. Nakon kraće rasprave uzeli su pare koje sam donio i rekli mi gdje me vozilo čeka. Otišao sam na tu lokaciju, to je bilo neko zabačeno mjesto, ali auto je zaista bio tu, bez da je ogreban. Sjeo sam u auto i vratio se u Sarajevo, a sve vrijeme mi je bilo u glavi kako je moglo svašta da mi se desi, a naše institucije nisu ni prstom pomakle. Nedugo nakon toga prodao sam vozilo”, kaže naš sagovornik, razočaran u rad policije u njegovom slučaju.

U jutrošnjoj optužnici protiv 27 osoba koja je proslijeđena na potvrđivanje Sudu BiH navedeno je za šta se sve terete automafijaši, ali bez regionalne saradnje pravosudnih institucija i hapšenja većeg broja ljudi koji se bave automafijom kako iz naše, tako i susjednih država, ova optužnica je samo grebanje po površini mnogo dubljeg i složenijeg problema.

(Merima Druškić)

Najnovije

Veliki dio Sarajeva cijeli dan bez vode, radovi neće biti gotovi do jutarnjih sati

Dijelovi Sarajeva od jutros su bez vode zbog izvođenja radova na uvezivanju dijela rekonstruisanog potisnog cjevovoda DN 700 za...