Prosvjetni radnici u Sarajevu: Kombinovani model nastave najrealnija opcija

Preporučujemo

Drugo polugodište za učenike sarajevskih osnovnih i srednjih škola počinje od prvog februara. Međutim, još uvijek nije utvrđen model po kojem će se izvoditi nastava, a prosvjetni radnici mišljenja su da je kombinovani model najrealnija opcija.
Saudin Sivro, predsjednik Samostalnog sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja FBiH – Odbor Kantona Sarajevo, pojašnjava da nije moguća potpuna normalizacija nastavnog procesa.

Samostalni sindikat osnovnog obrazovanja i odgoja FBiH, Kantonalni odbor KS u prvom polugodištu proveo je anketu koja pokazuje da je prosvjetnim radnicima prioritet zaštita zdravlja i života radnika i svih učesnika u odgojno-obrazovnom procesu.

- -

“Prosvjetni radnici smatraju su da nastava na daljinu ili bilo koji vid online nastave ugrožava kvalitet nastave, odnosno da će se negativno odraziti, ne samo na kvalitetnu realizaciju odgojno-obrazovnih ciljeva, nego na sveukupnost obrazovanja učenika. Shodno navedenom, stav Sindikata je jasan: učenike treba vratiti u školske klupe, vodeći računa o njihovom i zdravlju radnika u školama”, pojašnjava.

Epidemiološke mjere onemogućavaju vraćanje u školske klupe

Sivro navodi da puna normalizacija rada u školama od 1. februara nije realna opcija, jer epidemiološke mjere, prije svega mjera o poštivanju fizičke distance od 1,5 metara, to onemogućavaju u praksi.

“Kombinovani model koji smo imali na početku ove školske godine u prve dvije sedmice mjeseca septembra je ono što očekujemo i što je u potpunosti realno provesti u praksi. Struka, odnosno prosvjetni radnici u ovom trenutku smatraju da učenike treba vratiti u školske klupe, ne samo zbog učenika i obrazovanje, već i zbog toga što prosvjetni radnici od marta prošle godine svakodnevno sagorijevaju radeći posao koji je izuzetno težak i bez pandemije Covid-19”, kazao je.

- -

Povratak učenika u školske klupe, kako kaže, ne zavisi samo od odluke Ministarstva predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja KS, već i od odluke nadležnih institucija o ublažavanju epidemioloških mjera, prije svega smanjenja fizičke distance na metar.

“Škole, direktori, nastavnici i svi ostali prosvjetni radnici će, kao uvijek do sada, biti spremni da ispune sve zadatke koji se stave pred njih. Svima njima treba odati javno priznanje za trud i rezultate koje ostvaruju u ovakvim uslovima rada. Svi jedva čekamo školsko zvono, dječiju graju i osmijehe na licima najmlađih stanovnika Kantona Sarajevo”, istakao je.

Online obrazovanje nema veliki učinak na manju djecu

Potpredsjednica Udruženja učitelja Kantona Sarajevo Aida Jerlagić ističe da online nastava nema velikog učinka kada je u pitanju uzrast djece do petog razreda.

“Učitelji su uvijek za izvođenje nastave u školi. Međutim, svi sudionici odgojno-obrazovnog procesa su svjesni koliko je važna socijalizacija, interakcija, sticanje radnih navika, usvajanje pravila, ali i iskustveno učenje koje nikako ne može nadomijestiti i najbolje organizovana online nastava. Mi djecu u periodu razredne nastave opismenjujemo jezički i informatički. Treba vremena i sazrijevanja da bi mogli pratiti online nastavu, sada najveći teret nose roditelji”, kazala je.

Odvijanje online nastave je otežavajuće i za učitelje. Međutim, Jerlagić kaže da su učitelji svjesni da su ovo vanredne prilike i da trebaju učiniti sve da djeca prate nastavu.

“Sva djeca nisu potpuno zdrava da bi mogla u ovim prilikama dolaziti u školu, neki su pak u situaciji da im je član porodice zaražen koronavirusom, toj djeci svakako treba osigurati praćenje nastave online putem, što nijednom učitelju nije teško”, navodi.

Nastavlja da je kombinovani model nastave jedino moguće rješenje.

“Otežavajuće je raditi smjenu s djecom u školi, a zatim još jednu sa drugom grupom online. Međutim, svi smo svjesni da je ovo vrijeme kada poslovi poput zdravstvenih radnika, policije, novinara, prosvjetnih radnika i drugih zanimanja nose poseban teret i zahtijevaju više angažmana i snage. Nama su djeca uvijek na prvom mjestu i uvijek ćemo za njihov osmijeh i siguran psiho-fizički razvoj učiniti sve što je u našoj mogućnosti”, istakla je.

Normalizacija nastavnog procesa želja svih učitelja

Jerlagić ističe da je normalizacija nastavnog procesa želja svih učitelja.

“Međutim, ne možemo znati šta nose dani koji su pred nama i kakva će biti epidemiološka situacija. Sigurna sam da će se, kao i do sada, pratiti stanje i djelovati prema uputama Kriznog štaba, kao što je ministrica i izjavila. Ako bude povoljna situacija uslovi su ispunjeni da se učenici vrate u školske klupe”, navela je.

Kako kaže, učitelji raširenih ruku čekaju dječicu i graju, užurbanost kroz hodnike, školsko zvono, nastavne sate u kojima će moći ispuniti cilj i zadatke.

“Kada će se uistinu normalizirati nastavni proces? Koliko ćemo čekati na to, niko ne zna. Ali, ono što znamo jeste da smo uvijek spremni da napravimo najbolja rješenja za našu djecu”, zaključila je.

Najnovije

“Sarajevo ne može postojati bez Grbavice”: Bitka koja je dobijena suzama Sarajlija

Nakon četiri godine agresorske okupacije, na današnji dan prije tačno 28 godina, 19. marta 1996. naselje Grbavice je vraćeno...