Šta donosi tramvajska pruga do Hrasnice: Izgledan priliv stanovništva, već povećan interes za nekretnine

Preporučujemo

Izgradnja tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice je u punom zamahu i nadležni očekuju da će biti završena do kraja ove godine. To znači da će Hrasnica, Sokolović Kolonija i Butmir direktnom tramvajskom linijom biti povezani sa centrom grada.

Dakle, 25.000 stanovnika, koliko ih ukupno živi u spomenutim naseljima, više neće biti primorani mijenjati najmanje dva vozila javnog prijevoza kako bi došli do centra grada. Ta naselja, s dominantno stambenim jedinicama individualnog stanovanja, u blizini su centralnog dijela Ilidže, velikih spomenika prirode Stojčevac i Vrelo Bosne te planina Igman i Bjelašnica.

- -

 

Najviše stambenih jedinica kolektivnog stanovanja je u Hrasnici, gdje je i industrijska zona, na području bivše tvornice Famos. U Famosu posluje nekoliko kompanija. Ne manjka ni devastiranih građevina, kao i neiskorištenih građevinskih parcela. U svemu tome leži potencijal za nastavak urbanizacije ovog dijela Kantona Sarajevo, i to na temelju tramvajskog prijevoza.

 

Direktor Zavoda za planiranje razvoja Kantona Sarajevo Faruk Muharemović je u izjavi za Klix.ba naglasio da analize koje je uradio Zavod pokazuju da će tramvajski prijevoz donijeti mnogo.

- -

 

“To znači da će se to cijelo područje urbanistički preobrazovati, a to će se prvenstveno odraziti kroz rast cijena nekretnina i povećanje priliva stanovništva. Sve studije ukazuju da će se to dogoditi. Naravno, postoji mali otklon da se to neće dogoditi. Dogodit će se urbanistička prekompozicija u smislu da će se tražiti da se građevine individualnog stanovanja pretvore u zgrade kolektivnog stanovanja”, kazao je.

 

Napomenuo je da je Sarajevo jedan od rijetkih gradova s jednom tramvajskom linijom, a da će se to promijeniti izgradnjom tramvajske pruge do Hrasnice. Povezivanje gradskih općina s Hrasnicom i Famosom izgledno će značiti i bolje poslovne mogućnosti, ali i nastavak turističkog razvoja.

 

“Govorim iz zavodskog iskustva kroz koji kontinuirano imamo uvid u razvoj grada. Istina je da bi uspostavljanje trolejbuskog prijevoza bilo jeftinije, ali s tramvajskim prijevozom postoji dugoročni potencijal. Regulacionim planom za Hrasnicu je predviđena polazna stanica za žičaru prema Igmanu. Time se stvara odličan turistički potencijal. Primjera radi, turisti koji odsjedaju na Baščaršiji će direktno tramvajem moći sa svojim skijama doći do te žičare i za nekih pola sata vožnje žičarom su na skijalištu”, naglasio je Muharemović.

 

Kao drugu dobru stvar je istakao to što će se na ovaj način smanjiti potreba za odlazak na planinu automobilom.

 

“I sami znate koliko je zimi automobila na tim planinama. Jedino što će biti potrebno jeste da se na planinama uspostavi prijevoz nekim električnim vozilima, npr. vozićima, kojima će se ljudi prevoziti dalje od dolazne stanice žičare. Dakle, tramvajem i žičarom direktno povezujete stari dio grada i skijališta. Zapravo, nastavljamo praksu saobraćajnog povezivanja iz 80-ih godina prošlog stoljeća, koja je započeta sa Zimskim olimpijskim igrama”, dodaje.

 

Sagovornika Klix.ba pitali smo da li će se izgradnjom tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice smanjiti pritisak na druge dijelove grada, u smislu priliva stanovništva i saobraćajnog rasterećenja.

 

“Definitivno je da će se taj pritisak smanjiti, samo je pitanje koliko. Nije dovoljno izgraditi tramvajsku prugu. Nužno je izgraditi parkinge te poboljšati ulaze/izlaze grada. Ti parkinzi bi trebali biti na ulazima/izlazima kako se automobilima ne bi ulazilo u grad, odnosno da bi se javnim prijevozom ulazilo u grad. Osim toga, potrebno je završiti s izgradnjom Prve i Šeste transverzale te Južne i Sjeverne longitudinale”, naglasio je.

 

Direktor Zavoda za planiranje razvoja Kantona Sarajevo kao nužnim je ocijenio i izgradnju tramvajske pruge do Dobrinje kako bi se grad urbanistički i saobraćajno rasteretio.

 

“Povećana potražnja za nekretninama”

 

Agent za nekretnine Spaho Ljajić je naveo da je i dalje najveća potražnja za nekretninama u užoj gradskoj jezgri, ali da se potražnja za nekretninama u Hrasnici, Sokolović Koloniji i Butmiru povećala nakon početka izgradnje pruge.

 

“Uglavnom su kupci oni koji već žive u drugim naseljima oko Ilidže. Veća je zainteresovanost za stanove, ali tamo nema mnogo stanova. Raste cijena parcela u industrijskom dijelu Hrasnice. Opravdano je očekivati zainteresovanost investitora za individualnu izgradnju, a za nešto masovnije trebalo bi mijenjati regulacione planove”, izjavio je Ljajić.

 

Mlađu populaciju je naveo one koji su zainteresovani za kupovinu nekretnina u ovom dijelu Kantona Sarajevo. Smatra da će biti potrebno nastaviti unapređivati ostalu javnu infrastrukturu, što se prvenstveno odnosi na obrazovne i zdravstvene ustanove. U Hrasnici, Sokolović Koloniji i Butmiru već postoje osnovne škole, vrtići i ambulante.

 

Podsjećamo, Vlada Kantona Sarajevo namjerava u blizini Pete osnovne škole u Sokolović Koloniji, nedaleko od tramvajskog pojasa, izgraditi zgradu koja će biti namijenjena za stambeno zbrinjavanje mladih.

Najnovije

KK Bosna u krcatoj Skenderiji osvojila ABA 2 ligu i vratila se u regionalnu elitu

  Košarkaši sarajevske Bosne savladali su večeras Iliriju u majstorici play-offa ABA 2 lige. Studenti su slavili rezultatom 88:74 u krcatoj...