Kako smo ovih sedmica svi kod kuće, neminovno je i da trošimo više električne energije. Ali, da se to previše ne bi odrazilo na račune, evo gdje najviše možete uštedjeti na struji, a da to ne osjetite previše.
Svako ko je riješio da malo uštedi na računu, počeo je od odluke da redovno gasi svjetla u svim prostorijama u kojima se u tom trenutku ne boravi.
To djeluje kao sasvim logična stvar, ali je potpuno pogrešna.
O tome piše i naučni članak objavljen u listu “Journal of environmental psychology”.
Ukratko, zaključak članka glasio bi ovako – ljudi generalno uopće ne znaju procijeniti koji potrošač vuče najviše struje.
Studija o tome sprovedena je na Univerzitetu Ohio, tačnije profesor Den Shley.
Njegova teza glasi da ljudi sa namjerom da uštede na struji uvijek kreću od prekidača za svjetlo, a razlog za to je u našoj psihi. To radimo jer ih stalno dodirujemo.
– Dnevno nekoliko desetina puta upotrijebimo prekidače za svjetla. A pošto ih tako često koristimo, smatramo da svjetlo troši mnogo struje. S druge strane, na bojler rijetko kada pomislimo, osim kada odemo da se istuširamo, što je jednom do dva puta dnevno – objašnjava Shley.
Tako dolazi do toga, kaže ovaj profesor, da većina ljudi potpuno pogrešno procjenjuje na čemu treba štedeti, a gdje je to besmisleno.
– Kompjuteri, prekidači za svjetlo, televizija, šporet… to su stvari sa kojima smo gotovo stalno u kontaktu i zato ih i smatramo najvećim potrošačima. S druge strane, primjera radi, ima stvari sa kojima smo rijetko u dodiru, recimo peć ili bojler, i nekako ih zanemarimo kada razmišljamo o štednji – tvrdi Shley.
Istraživanje koje je ovaj profesor sproveo pokazalo se potpuno tačno – za sve stvari koje ljudi koriste češće, smatrali su da ih i koštaju skuplje.
Samo je jedan predmet odskakao, a to je automobil.
Iako ga koristimo svakodnevno, često zaboravljamo koliko nam novaca izvlači iz džepa i ne smatramo ga velikim potrošačem.
– Sve u svemu, ako panično gasite svjetla ili televizor, nećete baš nešto puno uštedjeti, iako mislite da doprinosite kućnom budžetu. Umjesto toga, isključite svoju podsvjest i krenite da isključujete velike potrošače – savjetuje Shley.
(Faktor)