U BiH čak 38% firmi bez web stranice

Preporučujemo

Tek 62,3 % firmi u BiH ima svoju web-stranicu, a 56,7% koristi društvene medije. Pokazali su to rezultati istraživanja Agencije za statistiku BiH, pod nazivom “Korištenje informaciono-komunikacijskih tehnologija u preduzećima, 2021.”, rađenom na uzorku od 2.454 preduzeća.

Podaci su, naglašeno je iz ove agencije, prikupljeni kombinovanim metodama – telefonskim i anketiranjem putem pošte. Svoj web-site ima 100 posto preduzeća koja se bave popravkom i održavanjem računara i komunikacijske opreme, te 87,2 % onih koji posluju u oblasti informisanje i komunikacije. Potpuno je drugačija situacija u preduzećima iz oblasti saobraćaj i skladištenje, a koja svoju web-stranicu imaju u procentu od tek 46,5 posto, te poslovanje nekretninama – 53,7% i građevinarstvo – 58,9%.

- -

Prema ovoj analizi, pristup internetu ima 99,4% bh. preduzeća, a 68,7% ih obezbjeđuje prenosive uređaje koji omogućavaju mobilnu internet vezu, koristeći mobilne telefonske mreže, za poslovne potrebe.

U svega 20,1% kompanija izjasnili su se da su prošle godine ostvarili prodaju proizvoda ili usluga putem web-stranice, mobilnih aplikacija i slično. Pritom, tek 10,7% ih je tokom prošle godine, zbog uticaja pandemije covida-19, započelo ili povećalo napore u cilju povećanja internet prodaje robe ili usluga putem web-sitea ili aplikacije, siteova za preprodaju robe i slično. Kada je riječ o preduzećima koja koriste internet, u njima čak 56,5% zaposlenih ne koristi računare sa pristupom internetu u poslovne svrhe. Nemanja Vasić, potpredsjednik Vanjskootrgovinske komore BiH, kaže da su višestruki razlozi zbog kojih firme nemaju svoje web-stranice.

Neke nemaju zbog nedostatka kapaciteta da im neko to uređuje, neke finansijski loše stoje, a neke nemaju izvozne ambicije ili smatraju da im takve stranice i ne trebaju. Ali, u današnje vrijeme je nemoguće poslovati bez toga – rekao je Vasić za “Nezavisne novine“.
Admir Čavalić, ekonomista, ističe da domaće kompanije imaju problem sa nastupom na digitalnom tržištu ne samo kada je riječ o internet stranicama, nego i društvenim medijima.

Štaviše, ako neke kompanije i imaju svoju stranicu, to nije garancija da se ona redovno ažurira – naglasio je Čavalić. Zanimljivo je da su bh. kompanije, kada je riječ o broju onih koje imaju svoje internet stranice, ali i onih koje imaju pristup internetu, nazadovale u odnosu na prošlu godinu.
Naime, prošlogodišnji rezultati godišnjeg istraživanja Agencije za statistiku BiH o korištenju informaciono-komunikacionih tehnologija u preduzećima pokazali su da je tada 99,6%  firmi imalo pristup internetu, dok je od ukupnog broja posmatranih firmi njih 62,7% imalo svoju web-stranicu. Istraživanje je prošle godine rađeno na uzorku od 2.276 preduzeća.

Najnovije

Požar u večernjim satima zahvatio naselje u Vogošći, vatra je ugašena

U vogošćanskoj ulici Skendera Kulenovića večeras je došlo do požara kojeg su vatrogasci brzo ugasili. Kako se vidi na fotografiji...