U Sarajevu uskoro nove ceste: Višemilionski iznosi za potpuno novi izgled grada

Preporučujemo

Direkcija za puteve KS-a u ovoj godini pokrenut će realizaciju nekoliko kapitalnih projekata.

“Kapitalni projekti koje Direkcija za puteve Kantona Sarajevo planira implementirati u ovoj godini su nastavak izgradnje IX-e transverzale i početak izgradnje I transverzale (dionica Bare – tunel Kobilja Glava), kao primarnih gradskih saobraćajnica. Pored ovih kapitalnih, u planu su i rekonstrukcije pojedinih saobraćajnica i raskrsnica, kao i mostova, kroz redovno i vanredno investiciono održavanje, uz sufinansiranje sa općinama”, rekao je za Index.ba Ismar Jusufspahić, stručni savjetnik u Direkciji za puteve KS.

- -

IX transverzala će povezivati prostor Boljakovog Potoka sa Alipašinim Poljem i omogućiti bolju unutargradsku saobraćajnu komunikaciju. Deveta transverzala koštat će 15,5 miliona KM sa okvirnim sporazumom na četiri godine.

Od Bara do tunela Kobilja Glava dionica je duga 1,28 kilometara, a za to će biti potrebno 27,6 miliona KM, a radovi će trajati 15 do 18 mjeseci.

Sarajevska I transverzala ima ulogu povezivanja Sjeverne longitudinale (kod Željezničke stanice) sa budućim Gradskim autoputem (u Velešićima) i naposljetku s Vogošćom, uz povezivanje s autoputem A1.

“Kao projekti koji se ističu u prošloj godini treba spomenuti sljedeće: izgradnja i rekonstrukcija “Južne” longitudinale, izgradnja “A” transverzale, početak izgradnje IX transverzale itd”, rekao nam je Jusufspahić. Kompletiranje projekta A transverzale vrijedi 570.426,69 KM.

- -

Radovi na južnoj longitudinali izazvali su probleme građanima naselja kroz koja prolazi trolejbus, obzirom da se zbog gradnje neće moći određen period saobraćati ovom cestom. U naselju Hrasno gradi se i kružni tok sa pothodnicima za pješake.

“Duboki iskopi na području izgradnje buduće raskrsnice sa kružnim tokom u Hrasnom su potrebni radi izgradnje pothodnika za pješake koji su projektom predviđeni ispod raskrsnice. Time će se postići da pješaci ne prelaze izuzetno prometnu raskrsnicu u istom nivou već na bezbjedan način kroz pothodnike”, rekao je Ismar Jusufspahić.

Kružni tok, prijeko potreban jeste i u sarajevskom naselju Otoka, obzirom da je taj dio grada trenutno najveće čvorište i u periodu iza 16.00, pa do 18.00 sati dio grada u kojem se stvaraju najveće gužve, međutim, još uvijek ije u planu rješavanje ovog problema.

“Za sada nije u planu izgradnja kružnog toka na navedenoj lokaciji”, kažu iz Direkcije za puteve KS.

Narednih godina u planu je izgradnja tunela “Kobilja Glava” na trasi I transverzale kao i nastavak izgradnje date primarne gradske saobraćajnice. Najzahtjevnija dionica na 1 transferzali je tunel Kobilja Glava dužine 0,72 kilometra, koji će koštati više od 63 miliona KM.

“U planu je i nastavak izgradnje Južne longitudinale, sa izgradnjom V-e transverzale, izgradnja IX-e transverzale i spoj iste sa LOT-om 2C Sarajevske obilaznice, te rekonstrukcije pojedinih raskrsnica u cilju izgradnje novih, saobraćajno bezbjednih i protočnijih tipova raskrsnice, uz uvođenje kružnog toka saobraćaja”, rekao je za Index. ba Ismar Jusufspahić, stručni savjetnik u Direkciji za puteve KS.

(Merima Druškić)

Najnovije

Zbog podrške Izraelu: Iran uvodi sankcije zvaničnicima i kompanijama u SAD-u i Velikoj Britaniji

Iran je najavio sankcije za nekoliko američkih i britanskih državljana zbog podrške Izraelu u njegovom ratu protiv Gaze. U saopćenju...