Ministar saobraćaja i komunikacija BiH Edin Forto nedavno je najavio da će se aviotakse po svakom odlazećem putniku od 1,50 EUR (3 KM) ponovo naplaćivati od 1. aprila naredne godine.
Ne radi se o prvoaprilskoj šali, iako bi za aerodrome u BIH bilo bolje da je tako. O čemu se zapravo radi. Primjera radi, ova vrsta naknade je sa Aerodroma u Tuzli praktično otjerala Ryanair. S druge strane, ukidanje naknade je dovelo Ryanair u Sarajevo, ali i dva nova avioprevoznika u Tuzlu – A Jet i Pegasus dok Wizz Air najavljuje veći broj letova. Također, Aerodrom Sarajevo bilježi nikad bolju poslovnu godinu i nikad veći broj destinacija prema kojima leti.
Ipak, BHDCA traži vraćanje taksi, s namjerom da poveća svoj budžet preko leđa aerodrdoma. No, vraćanjem naknada, sasvim je izvjesno da bi moglo doći do novih otkazivanja od strane aviokompanija, kako se to već jednom desilo u Tuzli.
Argumentacija BHDCA da ukidanje naknada nije dalo željene efekte, iz gore navedenih primjera jasno je da apsolutno ne stoji. Upravo suprotno, BHDCA i Ministarstvo bi trebali razmisliti o dugoročnijem ukidanju naknada, jer na osnovu takvih odluka aviokompanije planiraju svoje poslovanje.
Naime, ugovori se sa aviokompanijama rade na duži period, a u BiH se moratorij veže za fiskalnu godinu. Teško je da će se aviokompanije odlučiti sada praviti ugovore, sa saznanjem da se naknade uvode od 1. aprila, za nepunih šest mjeseci.
Neobično je da je BHDCA analizu pravila u julu i sve komarirala sa ljetom prethodne godine. Logično i ispravno bi bilo sačekati kraj ove godine, kada će se vidjeti puni efekt ukidanja naknada. Jesu li na ovaj način dezavuisali i samog ministra Fortu, teško je reći.
Osim toga, bh. aerodromi će vraćanjem naknade postati manje konkurenti u odnosu na regionalne, gdje države daju značajne subvencije. Ukoliko dođe do otkazivanja od strane kompanije, pitanje je i od koga će se naplaćivati takse