VUČIĆ NIJE IZVUKAO NIKAKVE POUKE IZ NOVOSADSKE TRAGEDIJE: Predsjednik Srbije otvorio autocestu bez upotrebne dozvole, suspendovao pravilnik o sigurnosti

Preporučujemo

Srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić se, u vrijeme nepovjeranja javnosti u institucije nakon novosadske tragedije, našao na udaru kritika zbog otvorenja dionice autoceste na zapadu Srbije prije nego su kompletirani svi tehnički uvjeti kojima se garantuje potpuna sigurnost na 19,5 kilometara dugoj trasi, prenosi Hina.

Vučić je jučer na svečanoj ceremoniji otvorio dionicu dok u zemlji traju višemjesečni protesti potaknuti tragedijom u Novom Sadu 1. novembra prošle godine kad je u padu nadstrešnice na nedavno rekonstruiranom željezničkom kolodvoru poginulo 16 osoba.

- -

Dionica nije tehnički završena i nema uporabnu dozvolu

Tom dionicom, koja značajno skraćuje putovanje od Beograd ka zapadnoj Srbiji i Zlatiboru kao jednoj od ikona domaćeg turizma, danas oko podneva krenula su prva vozila, a u prvo vrijeme cestarina se neće naplaćivati.

Cesta prolazi kroz veoma težak geografski teren i brdske predjele između Čačka i Požege, pa je na skoro trećini trase projektirano 35 mostova ukupne dužine 5.196 metara, brojni nadvožnjaci koji povezuju lokalne ceste, te tri tunela od kojih su dva – Munjino brdo i Laz, najdulju na autocestama u Srbiji.

Gradnju je finansirala Vlada posredstvom Ministarstva građevinarstva, prometa i infrastrukture, investitor je JP “Putevi Srbije”, a glavni izvođač je kineska kompanija “China Communications Construction Company”. Ugovorena vrijednost dionice od Čačka do Požege, duge 30,96 kilometara, prema službenim podacima, doseže 450 miliona eura.

- -

No, jučer otvorena dionica, prema pisanju medija i dostupnim podacima na koje upozorava stručna javnost, nije tehnički završena i nema upotrebnu dozvolu. I Vučić i direktor javnog poduzeća “Putevi Srbije” Zoran Drobnjak, međutim, tvrde suprotno – da je sve “sigurno” i “urađeno prema pravilima i propisima”.

Inženjeri odbili potpisati dokumente

Dionica je svečano otvorena u subotu poslije više odgađanja. Iako taj dio autoceste još nema upotrebnu dozvolu, srbijanska vlada donijela je prošle sedmice Uredbu kojom se suspendira Pravilnik o sigurnosti tunela, kako bi se dionica mogla nesmetano otvoriti.

Vučić je nekoliko dana uoči subotnje ceremonije javno iskazivao nervozu što otvorenje kasni, čak dovodeći u pitanje ocjene stručnjaka o potencijalno opasnim klizištima koje mogu ugroziti tunel Munjino brdo, čije su dvije cijevi duge 2,75 kilometara u jednom i i 2,74 kilometra u drugom smjeru.

Otvorene sumnje i upozorenja da nije trebalo žuriti s otvorenjem dolaze u vrijeme kad je javnost iznimno osjetljiva nakon novosadske tragedije za koju još traje istraga zbog sumnji da su radovi, izvedeni uz niz koruptivnih aranžmana vlasti s građevinskim kompanijama i podizvođačima, pridonijeli smrtonosnom padu nadstrešnice na novosadskom željezničkoj stanici.

Televizija Insajder objavila je ranije da su inženjeri zaduženi za stručni nadzor jednoglasno odbili potpisati dokumente koji su preduvjet za potvrdu da je dionica završena i pogodna za pozitivno izvješće Komisije za tehnički pregled i puštanje u probni rad.

Najnovije

Ukraden BMW u Sarajevu: Lopovi razvalili rampu, snimila ih kamera, vlasnik nudi nagradu za informacije

U u garaži stambene zgrade na lokalitetu Nova Otoka, nepoznati počinioci izvršili su krađu putničkog automobila marke BMW X1...