Građani Kantona Sarajevo, oni koji koriste usluge prijevoza KJKP GRAS, svjedoci su da i nakon obnove pruge saobraća znatno manji broj tramvaja od potrebnih.
Uostalom, zbog tog manjka tramvaja, usluge prijevoza i dalje obavlja Centrotrans. Zato nas je zanimalo koliko je tramvaja van pogona, šta GRAS radi sa rashodovanim vozilima koja se nalaze u krugu preduzeća, da li ih eventualno prodaje kao staro željezo…
Međutim, na naš upit danima nismo dobili odgovor, iako nam je iz GRAS-a saopćeno da možemo očekivati odgovor relativno brzo. To se nije desilo, iako se radi o javnom preduzeću koje mora imati maksimalno transparentan rad, piše Faktor.
Bez odgovora smo ostali i na ranije postavljena pitanja da li je GRAS 2022. godinu završio s minusom većim od 20 miliona KM, je li tačno da su ponovo blokirani računi firmi…
Na neslavnoj listi najvećih poreznih dužnika u Federaciji Bosne i Hercegovine GRAS se nalazi na “visokoj” petoj poziciji sa dugom u iznosu 117,2 miliona KM. Višedecenijski javušluk u vođenu ove javne ove firme za rezultat tako ima devetocifreni dug, s kojim borbu vodi i “Trojka” (SDP, NiP i NS), koja je od kraja 2018. godine, uz jedan kraći prekid, na vlasti u KS.
Edin Forto, bivši kantonalni premijer, danas državni ministar, a augustu 2021. godine je o GRAS-u govorio:
– GRAS je došao u pitanje prije nego smo mi postali kantonalna vlada. Nastojimo utvrditi odgovornost svih pa tako slijedi 70 krivičnih prijava u vezi s GRAS-om i kroz to će se otkriti šta se desilo u ovom preduzeću i šta se desilo u njemu. Dolaze nam novi autobusi i tramvaji i mi to moramo sve smjestiti u novu firmu, a ne u GRAS. Dalje ćemo vidjeti hoće li ova firma u stečaj.
Adnan Šteta, aktuelni kantonalni ministar saobraćaja, krajem 2021. u intervjuu za Faktor se posebno se osvrnuo na stanje u GRAS-u.
– Mi moramo ostvariti pretpostavke da javni prijevoz bude funkcionalan, povoljan, brz, udoban, da ga građani što više koriste, a mi danas imamo situaciju da građani ne koriste prijevoz jer nemamo dovoljan broj vozila, vozila nisu uredna. Moramo uspostaviti novi sistem elektronske naplate karata, da se jedna karta može koristiti u svim vozilima bez obzira na to koliko operatera radilo – izjavio je Šteta.
Šta je urađeno, i kakav je javni prijevoz u KS, neka prosude sami građani.