Centrotrans obilježava 70 godina postojanja i rada: Od 1948. nisu prestajali prevoziti putnike

Preporučujemo

Prethodnih 70 godina mijenjali su se i društvene prilike i politički sistemi, mijenjalo se i okruženje, ali je kompanija Centrotrans Eurolines iz svih poteškoća, iz svih dešavanja uspjela da izađe jača i da ostane lider u oblasti javnog prevoza putnika, kazao je na početku razgovora za Oslobođenje Safudin Čengić, generalni direktor kompanije Centrotrans Eurolines.

– Centrotrans je sa radom počeo 1948. godine, a prva firma za javni prevoz putnika zvala se Udarnik koja se udružila sa Autocentrom i Drvotransportom u novi subjekt koji od 1963. posluje pod imenom Centrotrans. Ponosni smo na ovaj jubilej jer je činjenica da je, posebno u postratnom periodu i privatizacijskom procesu, veliki broj iznimno velikih, značajnih kompanija preko noći nestao, te je danas mali broj onih za koje možemo reći da slave ovakav jubilej, ispričao nam je Čengić početke rada kompanije.

- -

Osvrćući se na period do 1992, Čengić je istakao kako je u tom periodu Centrotrans bilježio kontinuiran rast koji je podrazumijevao i širenje na prostoru BiH i bivše Jugoslavije, svake godine bila je sve veća mreža Centrotransovih agencija. Nažalost, sav taj rast prekida se 1992. godine početkom rata.

– Svakako da je četverogodišnji rat u proteklih 70 godina bio najteži period za našu kompaniju. Bez obzira na sve užase, na sve gubitke koje smo pretrpjeli, Centrotrans u ratnom periodu nijedan dan nije prestao prevoziti putnike. U ratnom Sarajevu prevozili smo uposlenike RTVBiH, ali i građane kojima je to trebalo, van Sarajeva održavali smo vezu sa Tuzlom, Zenicom, Travnikom, a vršili smo i prevoz putnika u inostranstvo. Nekada smo išli i prazni, ali smo išli jer smo željeli da dokažemo da smo živi, da su BiH i njeni narodi i dalje tu, kazao je Čengić.

Šteta koju je Centrotrans pretrpio u toku rata je ogromna.

– Praktično je uništena sva imovina, otet je ili uništen vozni park, a ukupna materijalna šteta je procijenjena na 60 miliona KM. Međutim, ono što je najteže i što se ne može nadoknaditi jeste gubitak 60 radnih kolega, naglasio je Čengić.

- -

Ipak, ni potpuno uništen vozni park u kojem je spaljeno ili otuđeno više od 250 autobusa nije zaustavio Centrotrans, niti je uprava kompanije ikada pomislila da odustane. Kompanija je počela obnovu ne čekajući da se završi rat.

– Vjera u obnovu našeg Centrotransa koji je 1991. godine, slobodno možemo reći, bio gigant ne samo na prostoru BiH i bivše Jugoslavije nego i šire, potakla nas je da krenemo u obnovu kompanije. Tako smo sa obnovom voznog parka počeli već 1994. kada smo izvršili nabavku prvih autobusa, a cilj nam je bio da kada prestane rat, budemo konkurentni. Obnovu smo počeli 1994. i ona je praktično trajala 20 godina u okviru kojih smo bez ičije pomoći, vlastitim sredstvima kupili više od 500 autobusa, istakao je Čengić.

Govoreći o uspjesima kompanije, Čengić je naglasio veliki uspjeh kompanije koja je imala jedan od najodgovornijih poslova za vrijeme Zimskih olimpijskih igara u Sarajevu kada su svakodnevno vršili prevoz kako učesnika takmičenja, tako i samih građana, za što su pohvale dobili od Međunarodnog komiteta za organizaciju OI.

– Mi smo, također, jedina kompanija u BiH koja je u najtežim uslovima poslije rata, za vrijeme izbora prevozila hiljade i hiljade posmatrača OSCE-a u sve krajeve BiH. Također smo kompanija koja je nakon rata 14 puta organizovala putovanje hadžija u Saudijsku Arabiju, što je prekinuto samo zbog rata u Siriji, kazao je Čengić, te dodao kako Centrotrans svake godine organizuje pohode studenata, a posljednji pohod bio je u februaru za Moskvu sa 11 autobusa na -37 stepeni za koji nisu imali nikavu primjedbu, što može samo kompanija sa dobrom organizacijom i kvalitetom.

Od završetka rata do danas Centrotrans je uspio da svake godine uspostavlja nove linije, zapošljava nove ljude, ulaže sredstva u dalji rad, modernizaciju i širenje. Danas Centrotrans sa svojim kompanijama ima oko 750 uposlenih i lider je u javnom prevozu putnika.

Sistem

– Ravnopravno učestvujemo na tržištu EU, obavljamo prevoz u međunarodnom saobraćaju, u domaćem saobraćaju, a posljednjih godina imamo značajan udio u gradskom i prigradskom saobraćaju u Sarajevu, kazao je Čengić.

On je dodao kako Centrotrans saradnju uspostavlja samo sa najboljima i najkvalitetnijima.

– I prije i poslije rata smo bili prevoznici kojima su vjerovali partneri iz cijele Evrope i regiona, a naš moto je da kao najbolji u BiH trebate biti u partnerskim odnosima sa najboljima. Tako smo od 2001. članica Eurolinesa, a nedavno smo uspostavili saradnju i sa FlixBusom, naglasio je Čengić.

Uz sve probleme koji su pogađali Centrotrans i iz kojih je kompanija izašla još jača, Centrotrans i dalje ima problema sa nelojalnom konkurencijom.

– Nadamo se da će se država okrenuti onima koji zakonito rade, jer mi kao kompanija koja je prva u BiH po obimu poslova upravo zbog ovakvog odnosa države ne možemo svoje radnike, koji su izvanredni, da platimo onoliko koliko zaslužuju, naglasio je Čengić.

Trud i rad kompanije i njenih uposlenika ipak nisu ostali nezapaženi te je ova kompanija ponosni dobitnik Šestoaprilske nagrade Grada Sarajeva, piše Oslobođenje.

– Priznanje od institucija nam mnogo znači, mada smo svakodnevno nagrađivani od putnika. Ova nagrada nam je satisfakcija za sve ono što smo radili i doprinosili u razvoju kako grada, tako i BiH, kaže Čengić.

Najnovije

Ljetovanje veliki luksuz: Koliko će ove sezone koštati polupansion u Neumu, a koliko u Makarskoj

Era jeftinog ljetovanja već odavno je gotova. Za veliki dio bh. građana odlazak na more i ovo će ljeto...