Gdje je zapela Prva transferzala: Penny plus šezdesetak miliona KM?

Preporučujemo

Već od samog formiranja skupštinske većine koja je izabrala aktuelnu Vladu Kantona Sarajevo, izgradnja Prve transferzale istaknuta je kao jedan od najvažnijih projekata na kojim će šestorka, danas već sedmorka raditi.

Kako je svima postalo jasno da je građevinska sezona u prvoj godini mandata nove kantonalne Vlade već na izmaku, a da nema nikakvih konkretnijih rezultata na izgradnji ove saobraćajnice, izuzev jedne dionice čija izgradnja je ugovorena još dok je kantonalnu Vladu vodio Adem Zolj (SDA), počeo je rasti i pritisak na Vladu da se stvari konačno pokrenu sa mrtve tačke, ili ustanovi zašto sve stoji.

- -

Najveći problem u vezi sa izgradnjom Prve transferzale je činjenica da se većim dijelom trasa ove saobraćajnice nalazi na zemljištu koje je u privatnom vlasništvu i čija je cijena eksproprijacije izuzetno visoka.

Ono što do sada nijednom nije objavljeno u brojnim saopćenjima Vlade i izjavama nakon brojnih sastanaka je da je na trasi Prve transferzale izgrađen ogroman trgovački centar firme Penny plus u Velešićima, i da taj centar ima važeću građevinsku dozvolu!

Iako su trase primarnih cesta u koje spada i Prva transferzala utvrđene urbanističkim planom grada Sarajeva iz osamdesetih godina te se na njima nije mogla dobiti građevinska dozvola za bilo kakvu izgradnju, Općina Centar je izdala građevinske dozvole za objekte tržnog centra Penny plus na trasi Prve transferzale.

Kako se to moglo dogoditi tema je o kojoj svi šute, ali i činjenica sa kojom se mora suočiti svaka buduća gradnja Prve transferzale. Prema informacijama Index-a predsjedavajući Skupštine Kantona Sarajevo i lider NiP-a Elmedin Konaković, koji je u “dobrim odnosima” sa vlasnicima firme Penny plus nedavno je zbog ovog problema pokušao organizirati sastanak sa Zavodom za planiranje KS te Općinama Centar i Novo Sarajevo kako bi se trasa Prve transferzale pomjerila i zaobišla poslovne objekte firme Penny plus.

- -

Međutim, problem više predstavlja činjenica da se objekti ove firme nalaze na samoj granici općine Centar i Novo Sarajevo. Zbog toga je, za bilo kakvu izmjenu trase potrebna i saglasnost Općine Novo Sarajevo, što je načelnik ove općine Nedžad Koldžo rezolutno odbio. To je i razumljivo s obzirom da je izdavanje dozvola na trasi Prve transferzale zakonski krajnje upitno a vjerovatno i ništavno, ali je vruć krompir koji niko ne želi preuzeti.

Ukoliko bi trasa Prve transferzale bila izgrađena u skladu sa projektom i planskom dokumentacijom objekti firme Penny plus morali bi biti porušeni, a njihova vrijednost procjenjuje se na  60 miliona KM, koje u ovom trenutku niko nema.

S druge strane, i da su ova sredstva osigurana, postavlja se pitanje zakonitosti njihove isplate za objekte koji ni u kom slučaju nisu mogli dobiti dozvolu za gradnju na planiranoj trasi Prve transferzale. Dva miliona KM koje je u budžetu za imovinsko – pravne odnose planirao kantonalni ministar Šteta (SDP) nisu dovoljna ni za rušenje objekata firme Penny plus, a kamo li za isplatu nadoknade ovoj firmi u slučaju rušenja trgovačkog centra.

Nažalost, lokalitet na kojem se nalazi trgovački centar Penny plus samo je mali dio trase Prve transferzale koja bi trebala spajati Sarajevo sa Vogošćom i koridorom 5C.

(Index.ba)

Najnovije

Iz SDP-a isključena tri člana jer su problematizirali utjecaj Damira Hadžića u partiji i tražili odgovornost Vojina Mijatovića

Općinski odbor SDP BiH Novi Grad na čijem je čelu Abel Baltić iz svog članstva isključio je Samira Čajića,...