Nakon novog poskupljenja goriva: Hrvatska danas donijela mjere kojim ublažava rast cijena goriva, u BiH ni prstom nisu mrdnuli zbog udara na standard građana

Preporučujemo

Početak juna dočekali smo s novim zahtjevima distributera da gorivo poskupi za 0,5 feninga. I poskupilo je. U isto vrijeme porasle su cijene goriva i u Hrvatskoj, koja je već danas, samo nekoliko dana nakon udarna džepove svojih vozača donijela mjere za ublažavanje novog rasta cijena goriva.
 

Na sjednici Vlade Republike Hrvatske donijeli smo nove mjere za ublažavanje rasta cijena goriva i udara na standard građana. Uz smanjenje iznosa trošarina i limitiranja iznosa marži, novom Uredbom uvodimo 14-dnevno obračunsko razdoblje za utvrđivanje cijena naftnih derivate- potvrdio je Andrej Plenković, premijer Hrvatske. 
 

- -

U BiH ne samo da nema nikakvih mjera, nego vlast za poskupljenja nikako ne mari. Nisu reagovali na skuplje gorivo, ali ni na skuplji hljeb, životne namirnice, generalno pogoršanje životnog standarda.
 
Građani s kojima su novinari Index.ba razgovarali kažu da je sramota što nikakve mjere nisu poduzete dok cijene divljaju. Jer, osim Hrvatske, mjere su poduzele i bogatije zemlje kako bi zaštitile svoje građane, poput Njemačke i Austrije.
 

Sve dok se svi ne pobunimo ovi u vlasti neće ništa poduzeti da spriječe divljanje cijena. Njima odgovara ova šutnja. Najbolje bi bilo da napravimo velike proteste ili da parkiramo vozila u garaže, ne idemo na posao dok nešto ne poduzmu. Nikome od njih nije palo na pamet da povećaju prevoz koji se daje uz platu radnicima. Dosta smo trpili – kazao je za Index.ba Alija Redžić.
 

Osim toga mnogi građani ne znaju, da kada sipaju gorivo, gotovo pola tog iznosa uzima država. Većina misli, da su distributeri ti koji najviše uzimaju sebi, ili da je visoka cijena goriva povezana sa cijenama na svjetskog tržištu, ali istina je drugačija.
 
– Ako neko natoči 50 maraka goriva, gotovo 25 maraka će ići na račun države. Da, baš tako, država sebi uzme pola. U tom iznosu plaćamo akcizu na gorivo koja ide u budžet, kako bi se iz nje isplatile plate administracije, penzije, skupocjeni automobili. Plaćamo putarine za autoceste, koja ide namjenski za izgradnju. Plaćamo i putarinu za ceste, koja ide u budžet, a onda jednim dijelom se usmjeri za magistralne ceste. Na kraju, plaćamo i PDV na akcize! Upravo tako, plaćamo porez na porez… Prije nekoliko godina sam napravio obračun koliko bi gorivo koštalo kod nas, kada bi u svijetu bilo besplatno i kada ne bi bilo drugih troškova. Litra dizela bi i tada koštala kod nas 0,82 marke, zbog svih nameta – pojasnio je Faruk Hadžić u jednoj od analiza koje je radio.
 
Dakle, bh.vlast ima načina da poduzme mjere i ublaži udar na građane.
 
 

Najnovije

Džamija Arnaudija na tren utišala uznemirujuću retoriku podjela i konflikta

Nakon sedam godina obnove u Banjaluci je zvanično otvorena ponovo izgrađena džamija Arnaudija. Minirana na današnji dan prije 31 godinu,...