PROTJERIVANJE LJILJANA IZ FONDA MEMORIJALA: Kulanić tvrdi da je to samo prijedlog, a potpisao se već na novi logo!

Preporučujemo

Piše: Rasim Belko za Patriju.

- -

Ljiljan, simbol borbe i otpora agresiji na Bosnu i Hercegovinu i njene odbrane danas je u fokusu javnosti u Kantonu Sarajevo. Ne samo kao simbol, nego i kao dokaz da oni koji su Bosnu i Hercegovinu odbranili ni danas nisu izgubili patriotski damar i osjećaj za historijske vrijednosti odbrane Sarajeva i Bosne i Hercegovine.

Fond memorijala Kantona Sarajevo, osnovan da baštini tekovine odbrambeno – oslobodilačke borbe Armije i MUP-a Republike Bosne i Hercegovine prolazi fazu transformacije u Memorijalni centar Sarajevo. U sklopu te transformacije uprava Memorijala na čelu s direktorom Ahmedom Kulanićem (kadar NiP-a), odlučila je ići u promjenu logotipa Memorijala.


I ništa u svemu tome ne bi bilo problem da Memorijalni centar nije odabrao logotip čiju je simboliku teško prepoznati i povezati s časnom borbom Armije i MUP-a RBiH, a naročito što na tom logotipu nema ljiljana kao spomenika svima koji su živote, dijelove tijela i mladost utkali u temelje odbranjene države Bosne i Hercegovine.

Nakon ozbiljnog pritiska javnosti koji je kontinuirano jačao od jutros, direktor Kulanić se oglasio i pojasnio da konačna odluka o logotipu nije donesena, da je kreativni tim Fabrike dostavio deset prijedloga, ali da zbog povezanosti građana BiH s ljiljanom oni neće nastaviti promjenu logotipa, već će postojeći s ljiljanom i nišanom ostati na snazi.

- -

“Nećemo mijenjati logotip, vidimo da su ljudi vezani za postojeći. Logo koji je bio postavljen na Facebook stranici je jedno od rješenja, objavili smo sva dostavljena rješenja. S obzirom na reakcije ukupne javnosti, zaista mi nije cilj da mijenjam povijest, niti da brišem ljiljan, niti se ja stidim ljiljana. Javnost je rekla da ne želi promjenu i mi ćemo zadržati postojeći logo Memorijalnog centra”, kazao je Kulanić za Patriju.

Direktora Memorijalnog centra podsjetili smo da je logotip (jedan od 10 prijedloga) postavljen na profilnoj i cover fotografiji Facebook stranice Memorijalnog centra 5. februara, te ga pitali zašto nisu tada objavili sve dostavljene prijedloge, nego samo jednu verziju i to kao logo i cover zvanične Facebook stranice.

“To je bio prijedlog, na radnim sastancima smo razgovarali o ljiljanu, brojna rješenja su bila zasnovana na ljiljanu. Ovo nismo iz prostog razloga, bilo je testno, nije uopće predočeno Upravnom odboru ili bilo kome drugom, ko je trebao da usvoji, jer nije sve na direktoru, postoje organi koji donose odluke”, odgovorio je Kulanić, a na konstataciju da je u najmanju ruku čudno da se jedna verzija, još nepotvrđena, objavi, direktor Memorijalnog centra odgovara: “Samo je na Facebooku, ako odete na našu stranicu tamo je i dalje stari logo Fonda memorijala. Službe to rade, ja nemam ni pristupa Facebook stranici Memorijalnog centra. Bio je prijedlog da ide jedan po jedan prijedlog. Ovaj koji je bio objavljen, predstavljao je bijele nišane”.

Nismo sigurni da je u jednoj javnoj instituciji moguće da samo službe vode računa o komunikaciji s javnošću, u šta spada i Facebook stranica, ali da nešto u cijeloj priči prešućuje i sam direktor Kulanić otkriva nam Twitter/X profil Fonda memorijala.

Ma ko da ima pristup, na X platformi je također postavio logo koji nije zvanično odobren, a jedan je od prijedloga kompanije Fabrika.

Dakle, ili neki paralelni sistem djeluje u Fondu memorijala, odnosno Memorijalnom centru ili je direktor Kulanić u strahu od reakcije javnosti ozbiljne uskomešanosti boračke populacije, što je proizvelo golemu buku, odlučio stopirati pokušaj instaliranja u javni prostor logotipa Memorijalnog centra, koji je odabran ali nije odobren.

Prije će biti da je strah od javnosti zaustavio ukidanje ljiljana s logotipa Memorijalnog centra Sarajevo. Jer, ako možda i nema pristup zvaničnoj Facebook stranici Memorijala, Kulanić zasigurno uređuje svoj nalog na toj mreži, a tamo je prije dva dana objavio novi logo, sve sa vlastoručnim potpisom i kontakt adresom. A danas je paralelno sa saopćenjem kojim se pravdao prema javnosti to promijenio. Osim na službenim nalozima na Facebooku i Twitteru, Memorijalni centar je novi logo već objavio i na profilnoj fotografiji naloga na Linkedinu. Dakle, jasno je da su taj nalog odabrali, a prije konačne potvrde spriječeni da ga usvoje zbog reakcije javnosti.

U konačnici, ako su namjere bile dobre i ako je promjena logotipa trebala pratiti transformaciju ove instituicje, onda su boračka udruženja kao nosioci odbrambeno – oslobodilačke borbe morala biti konsultovana u izradi idejnog rješenja, ali i Skupština KS kao osnivač Memorijalnog centra.

Jer, put kojim se krenulo u transformaciju logotipa Memorijalnog centra iz patriotskog u prihvatljivi, da ne kažem yutelovski, nije dobar i u najmanju ruku je porazan za državu i sve patriotske snage, koje se ionako pokušavaju dehumanizirati i čiji se patriotizam predstavlja kao ruralni radikalizam.

Nadati se da će iz svega uprava Memorijalnog centra i direktor Kulanić naučiti da institucija koju vode nije nastala iz potrebe postojanja radnih mjesta na kojima su uposleni, već iz potrebe očuvanja tekovina časne i historijske borbe Armije i MUP-a RBiH i očuvanja sjećanja na ulogu svih koji su pali na putu stvaranja države.

A simbol svega toga jeste ljiljan koji je identifikacija te historijske uloge i nišan/nadgrebni spomenik kao kameni čuvar sjećanja na sve koji su najveću žrtvu podnijeli da bismo mi danas bili slobodni i živjeli u državi Bosni i Hercegovini.

Kada to shvate, bit će im lakše da znaju da takve greške više nisu dopuštene.

Najnovije

Priština: U eksploziji ručne bombe oštećeno šest automobila

U eksploziji koja se u petak ujutro dogodila u ulici "Zekirja Cana" u Prištini oštećeno je šest automobila, dok...