Sabina Talović, magistrica produkt dizajna: Klijenti često prokomentarišu da smo “mađioničari”, ponosna sam na svaki projekat

Preporučujemo

Sarajka Sabina Talović (32) završila je drugi ciklus studija na Akademiji likovnih umjetnosti, nakon čega je stekla zvanje magistra produkt dizajna. Vlasnica je dizajnerskog studija “ID interiors + design”, a u razgovoru za “Index” otkriva kako su izgledali njeni prvi koraci u poduzetništvu. Osim toga, otkrila nam je koji je stil u uređenju enterijera najdominjantniji ove sezone.

Osnivačica ste ste dizajnerskog studija ID interiors + design koji se nalazi u Sarajevu. Da li je uređenje enterijera Vaša „prva ljubav“ ili ste se zamišljali u drugim vodama?

- -

– Prva moja interesovanja više su vezana za umjetnost i slikarstvo, jer imam taj urođeni dar za crtanje i slikanje, čime sam se od malena bavila pored školskih obaveza. U nekim srednjoškolskim danima počeo me je zanimati prostor, odnosi u prostoru, dekoracija i uređenje enterijera. Iako nisam pohađala srednju školu primijenjenih umjetnosti već gimnaziju, uvijek me je više prihvačila umjetnost, zadaci i predmeti u kojima sam mogla iskazati kreativne sposobnosti, te sam se iz tog razloga odlučila za studij Produkt dizajna na Akademiji likovnih umjetnosti, smjer koji je ujedno i tehnički i umjetnički u nekim segmentima i gdje sam se ja najviše pronašla. Smatram da nisam pogriješila u odabiru poziva. Produkt dizajn obuhvata mnoga polja djelovanja od oblikovanja različitih predmeta, nakita, namještaja pa do enterijera.

Unikatni dizajn tepiha inspirisan sa bosanskim tradicionalnim motivima, 2012. god.

Gdje ste radili prije nego što ste se odlučili za pokretanje vlastitog biznisa? Kako su izgledali Vaši prvi poduzetnički koraci?

– Imam višegodišnje radno iskutvo u ovoj struci ali i nekim drugim strukama, smatram da je bolje steći radno iskustvo radeći u drugim firmama prije pokretanja sopstvenog biznisa. Time se stiče ne samo neophodno iskustvo iz struke, već  se nauče i međuljudski odnosi, usavrši se timski rad, multi-tasking, profesionalna komunikacija itd.

Prvi poduzetnički koraci su bili zaista početnički, uči se o poslovanju kroz razna predavanja, kurseve, start-up programe. Meni je kreiranje brenda: od imena, logotipa firme do pravilne prezentacije projekata bilo jako bitno, pa sam na početku najviše na tome radila.

- -

Da li je postojao strah od neuspjeha?

– Obzirom da sam se u poduzetništvo upustila samostalno, naravno uz podršku i rad sa nekoliko bliskih kolega ali bez političke, porodične ili bilo koje druge pozadine naravno da je postojao blagi strah, ali nije bio jači od volje i ambicija.

Moderni enterijer stana -spoj bosanskih motiva i Bauhausa sa pogledom na Neretvu, 2020. god., Mostar

Koliko kolega čini Vaš radni tim?

– Trenutno dizajnerski tim čini kolegica Marina Bušić – produkt dizajnerka  i kolegica Jasmina Filipović- arhitektica i ja, te stručni tim za izvođenje radova.

Na koji projekat ste najponosniji?

– Ponosna sam na svaki projekat koji se realizuje do kraja, posebno na projekte renoviranja enterijera: kada uporedimo situaciju prije i poslije – zatečeno stanje i naš izvedeni dizajnerski projekat, klijenti često prokomentarišu da smo “mađioničari”, što nam je drago čuti.

Projekat kupatila: postojeće stanje vs idejni prijedlog koji se kasnije realizovao

Možete li nam reći ko su Vaši klijenti?

– Projektanstke/dizajnerske usluge nisu namjenjene za svakoga,  to nisu usluge koje može svako priuštiti ili prepoznati, postoji određena ciljna grupa. To su obično osobe mlađe i srednje životne dobi, poslovne osobe koje prepoznaju i cijene dizajn, žele pametna i planska rješenja koja štede vrijeme i novac (smanjuje se mogućnost od grešaka prilikom renoviranja ili opremanja enterijera), osobe koje žele dobiti kvalitetnu uslugu za novac koji ulažu i prepustiti sve stručnjacima.

Jedna od transformacija prostora, gdje se vidi i proces renoviranja porodičnog stana

Kada je riječ o uređenju enterijera, možete li sa našim čitaocima podijeliti neke savjete koje smatrate bitnim prilikom uređivanja životnog prostora?

– Najprije obratiti pažnju na dimenzije prostora, svaki prostor je drugačiji i treba odabrati namještaj adekvatnih dimenzija, a tek onda birati odgovarajući stil i boje, uskladiti sve stilski bez pretjeranog kiča.

Koji stil je trenutno u trendu?

– Blagi minimalizam, uvođenje prirode u prostor, enterijeri inspirisani Hygge skandinavskim konceptom koji predstavlja mir, konfor, oslobađajujuću i laganu atmosferu u prostoru.

Total dizajn luksuznog penthouse-a u Sarajevu, 2021. god.

Na koji način pronalazite inspiraciju, šta Vas najviše opušta?

– Boravak u prirodi, putovanja i druženje sa prijateljima najbrže opušta, a posjećivanje umjetničkih galerija, muzeja i sajmova enterijera uvijek donese neke nove inspiracije.

Jedan od rastućih trendova u BiH jeste dizajniranje i opremanje enterijera manjih apartmana za izdavanje, koji moraju imati upečatljiv i funkcionalan dizajn

I za kraj, koliko je ovo zanimanje perspektivno u BiH?

– Perspektvino je jer se razvijaju i šire veći gradovi u BiH,  sve više se ulaže u nekretnine , ulaganje u dizajn i plansko opremanje enterijera polako postaje standard.

Više informacija o uslugama ID interiors + design studija možete potražiti na njihovoj web stranici: www.idinteriorsdesign.com

 

Najnovije

EUFOR objavio novi snimak vježbe s Oružanim snagama BiH, učestvovali i vojnici iz tri evropske zemlje

Pripadnici EUFOR-a u Bosni i Hercegovini nastavili su aktivnosti u sklopu vojne vježbe "Meleager" koja se izvodi na tlu...