U Općini Novi Grad premijerno prikazan dokumentarni film “Sarajevska 101. Brigada – Osvajači slobode”

Preporučujemo

U multimedijalnoj sali Općine Novi Grad, sinoć je premijerno prikazan još jedan dokumentarni film Avde Huseinovića “Sarajevska 101. Brigada – Osvajači slobode”, čije snimanje je podržala Općina Novi Grad Sarajevo. Prije premijere filma, članovi porodica poginulih boraca, predstavnici federalnog kantonalnog i općinskog nivoa, boračka udruženja, te ostale brojne zvanice i gosti, odali su počast poginulim borcima Armije i MUP-a RBiH na Centralnom spomen – obilježju ispred zgrade Općine Novi Grad Sarajevo, gdje je položeno cvijeće.

Premijera filma, koji će ostati trajni podsjetnik mlađim naraštajima i istinski čuvar historijskog djelovanja i herojske borbe pripadnika Armije i MUP-a RBiH u odbrani države od agresora, upriličena je u okviru obilježavanja godišnjice formiranja 101. Motorizovane brigade.

- -

Prisutnima se obratio predsjedavajući Predsjedništva Bosne i Hercegovine Željko Komšić, pripadnik 101. Motorizovane brigade, dobitnik najvećeg ratnog odlikovanja „Zlatni ljiljan“ koji je podsjetio na sve hrabre podvige svojih saboraca, ali i na žrtvu onih koji nisu dočekali slobodu, te se zahvalio svima koji su časno učestvovali u odbrani Bosne i Hercegovine od agresije.

Pored gospodina Komšića, prigodnim govorima obratili su se i komandanti ove brigade, aktuelni ministar odbrane BiH Sifet Podžić, armijski general Nedžad Ajnadžić, predsjednik Udruženja 101. Brigada Bajro Čomor, i načelnici općina Novi Grad i Novo Sarajevo Semir Efendić i Hasan Tanović, kao i bh. glumac Emir Hadžihafizbegović.

Ovom prilikom načelniku Semiru Efendiću uručena je zahvalnica za kontinuiranu podršku Općine Novi Grad radu boračkih udruženja, među kojima i Udruženju 101. Brigada Sarajevo i čuvanju istine od zaborava.

Avdo Huseinović, režiser, novinar i publicist, autor brojnih dokumentarnih filmova govorio je o istaknutoj ulozi boraca 101. Motorizovane brigade tokom odbrane glavnog grada Bosne i Hercegovine od agresije.

- -

,,101. Motorizovana brigada imala je važnu ulogu i u nekoj drugoj fazi rata, u oslobađanju okupiranih teritorija van opsadnog prstena grada Sarajeva. Jedna priča koja liči na sve druge priče kada su u pitanju branioci Bosne, priča o malim, nepoznatim ljudima od kojih bi malo ko u nekom mirnodopskom vremenu očekivao da postanu tako važni, tako hrabri da se suprotstave jednom tako nadmoćnom agresoru. Značajan dio ovog filma posvećujemo toj temi, jer zona 101. brigade je bila upravo na ovom potezu od Nedžarića, Mojmila, pa faktički do mosta Suade i Olge. Ovdje na Mojmilu ispred nje bila je jedna od najjačih neprijateljskih vojnih baza, tu su bile dvije jake kasarne srpske vojske, tu je bio štab Sarajevsko – romanijskog korpusa i u tom strateškom smislu je jako važna uloga odbrane ovog dijela Sarajeva,” kazao je Huseinović.

Bajro Čomor, predsjednik Udruženja 101. brigada u kojoj je bio komandant bataljona na Hrasnom Brdu, a zatim i bataljona koji je objedinio jedinice Hrasnog, Trga heroja i Hrasnog Brda, govorio je o projektu i učešćima u filmu.

,,Mi smo ovaj projekat počeli s ciljem da period ’92 – ’95, put časti, pravde i poštenja, koji je prošla 101. brigada stavimo na jedno mjesto, da ono što se dešavalo ne pokriva prašinu. Ja mislim da smo s tim uspjeli. Sa filmom smo počeli prije dvije godine, izvršili smo detaljne pripreme, čak smo imali par okruglih stolova, tu je bilo preko 40 učesnika, tu je preko 100 pripadnika koji su bili na okruglim stolovima. Ja mislim da smo donijeli priču o 101. brigadi i pokrili sve one događaje i ličnosti, koji su se dešavali u periodu ’92 – ’95,” kazao je Čomor.

Najnovije

Vučić o Rezoluciji o Srebrenici: Čeka nas negativan ishod

Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić govorio je večeras o Rezoluciji o genocidu u Srebrenici, te poručio da u izmijenjenoj, finalnoj...