Mostarci bi mogli plaćati parkiralište kod svoje zgrade tri puta više nego Banjalučani

preporučujemo

Dugogodišnji problem parkirališta u Mostaru se počinje sistemski rješavati i prema prijedlogu odluke će biti osjetan udar na džepove Mostaraca koji bi trebali povlaštene karte za parkirališta ispred svoje zgrade plaćati tri puta više nego oni u Banja Luci.

Prema prijedlogu odluke rješavanja mirujućeg prometa u Mostaru građani bi za povlaštene karte neuređena parkirališta u svome kvartu trebali plaćati 150 KM godišnje, a penzioneri uz popust 100 KM, što znači da bi im račun bio veći nego za vodu, dok za uređene parkinge Banjalučani izdvajaju 50 KM na godišnjem nivou.

Ova informacijama među građanima Mostara je izazvala negodovanje jer pored što im je cijena visoka, smatraju kako nema osnove za naplatu parkirališta u kvartovima sve dok im ne budu uređena i zagarantovana parkirališna mjesta pored zgrada.

Predsjednik Udruge za unapređenje kvalitete življenja “Futura” iz Mostara i član mreže “Naše društvo” Marin Bago smatra kako je u ovom slučaju bunt građana razumljiv i normalan.

Ističe kako je krajnje vrijeme da se problem parkirališta u Mostaru konačno sistemski riješi, ali da udar na građane nikako ne smije biti dio tog rješenja.

Smatra da se naplata na parkiralištima gdje su postavljeni automati za naplatu konačno treba započeti i objašnjava da bi taj potez mogao automatski uzrokovati gužve u kvartovima, ali da se to treba riješiti na adekvatan način, a nikako udarom na siromašne budžete građana.

“Trenutna situacija u gradu ne dozvoljava da se građani dodatno opterećuju, jer sada treba maksimalno biti socijalno osjetljiv. Mnogi su izgubili poslove ili ih mijenjaju, a automobili im trebaju da bi mogli funkcionirati, jer automobil nije socijalni status ni luksuz, nego potreba i ne smiju se kažnjavati građani koji ga imaju”, kaže Bago za Klix.ba.

Naglašava kako je činjenica da se problem parkiranja u Mostaru mora riješit, jer je postalo nepodnošljivo da parkira gdje tko stigne, ali da to treba svakako biti prihvatljivo Mostarcima.

“Podržavam naplatu na prometnicama, ali u kvartovima da se pazi. Za početak bi se stanarima mogle podijeliti naljepnice pa da pauk vozi one automobile koji nemaju tu oznaku, a ne odmah građanima naplaćivati”, kaže Bago.

Ističe da ne smije prva stvar biti odrediti cijenu, nego napraviti analizu i plan, a naplatu uvesti kada se stvore uslovi za to.

“Prema staroj studiji je predviđeno postupno i nema potrebe krenuti sa maksimalnom naplatom, jer prvo mi ne znamo koliko u kojem kvarti ima automobila, kakva je zainteresiranost i kakve su potrebe, to još niko nije istražio. Mislim da treba krenuti na početku bez naplete stanarima i vidjeti stanje, pa onda praviti računicu , jer nije cilj da se građanima naplaćuje bez nekog plana”, pojasnio je Bago.

Dok ne bude jasna računica sa planom da građani znaju šta plaćaju i šta će se raditi od tog novca, te upoznati a cijelom pričom otpor za naplatu je bez obzira na cijenu po njegovim riječima normalan.

Ovo je tema o kojoj će se raspravljati na sjednici Gradskog vijeća Grada Mostara 11. maja, a gradski vijećanik i predsjednik mostarskog SDP-a Arman Zalihić nam kaže da već sprema uložiti amandmane.

“Cijena za povlaštene karte parkirališta stanarima je visoka i mi ćemo tražiti da se smanji, ali i da se građani oslobode plaćanja dok se parkirališta ne urede u njihovim kvartovima, jer je činjenica da oko zgrada parkirališta nisu uređena u toj mjeri da se mogu naplaćivati”, kaže nam Zalihić.

Podvlači kako u odluci jasno piše da parking koji se naplaćuje moram imati vertikalna i horizontalna obilježje, što nije slučaj sa parkiralištima u mostarskim kvartovima.

“Ako će se ići u naplatu parkirališta iza zgrada moraju se onda i dovesti u red, ali i u tom slučaju cijena koja se planira naplaćivati je visoka i tražit ćemo smanjenje. Predložit ćemo da sa nekim naljepnicama za stanare njima osigura parking kod njihovih zgrada i izbjegnu gužve onih koji žele izbjeći plaćanje parkirališta u gradu, dok se to ne uredi na pravi način. Mislim da je svima u interesu uređivanje parkinga, jer je Mostar možda i jedni od većih gradova gdje se ne vrši naplata parkirališta”, pojasnio je Zalihić za naš portal.

U uređenje parkirališta u kvartovima, pored problema s plaćanjem stanara za mjesta koja nemaju osigurana postavlja se pitanje, mogu li Mostarci imati goste koji dolaze automobilom ili će morati odlučiti da li da plate parking skuplje nego gorivo ili kaznu za pauka koji će im odnijeti vozilo dok su u gostima.

Pored toga Zalihić napominje da se prije ovog problema treba riješiti pitanje parkinga koji se u Mostaru naplaćuju protuzakonito, jer postoji siva zona parkinga koje neke osobe naplaćuju bez da se znam na osnovu koje odluke i kojeg akta. Sve to kako naglašava treba preuzeti na sebe Mostar parking koji je javno gradsko preduzeće.

“Predložit ćemo da se problem parkinga u kvartovima riješi tako da se stanari za početak poštede plaćanja i da im se dodjele neke oznake za vozila s kojima mogu parkirati kod svojih zgrada, a da se glavne gradske ulice po zonama gdje postoje automati za naplatu naplaćuju prema cijenama koje su već definirane od 1,50 KM i 1,00KM, te i 0.50KM”, zaključio je Zalihić.

Najnovije

U Neumu mnoštvo građana, ovogodišnja sezona bi mogla biti pun pogodak

U Bosni i Hercegovini vrhunac je toplotnog vala. Brojni građani spas od vrućina potražili su na bh. obali, u...