– Nepokretna imovina koja se smatra vlasništvom subjekta javne vlasti iz članka 2. ovog zakona, koji ti subjekti koriste za obavljanje njihove djelatnosti i funkcionisanje, po sili zakona svojina je tih subjekata – piše u članu 3 prijedloga Zakona o nepokretnoj imovini koja se koristi za funkcioniranje javne vlasti.
Ovaj Zakon vlasti Republike Srpske namjerava usvojiti hitnu proceduru, čime će se obavezati institucije RS da i imovinu Bosne i Hercegovine, suprotno presudi Ustavnog suda BiH, knjiže na entitet.
– Ovim zakonom reguliše se svojina na nepokretnoj imovini koja služi kao sredstvo vršenja i sprovođenja javne vlasti, a koju koriste subjekti koji vrše tu vlast od potpisivanja Dejtonskog mirovnog sporazuma. Subjekti javne vlasti Republike Srpske, jedinice lokalne samouprave, javna poduzeća, javne ustanove i druge javne službe čiji je osnivač Republika Srpska, odnosno jedinica lokalne samouprave (u daljem tekstu: subjekti javne vlasti) – navedeno je u članovima 1. i 2. predloženog Zakona.
U obrazloženju Zakona navedeno je da je “član 3. Ustava BiH, koji propisuje isključivu nadležnost institucija BiH, isključio je reguliranje svojinskih odnosa iz nadležnosti BiH i članom 4. dao nadležnost entitetima da regulišu te odnose”, te da “Republika Srpska nikad nije dala saglasnost da se šire nadležnosti iz člana 3. Ustava BiH u pogledu svojinskih odnosa”.