Vlada FBiH od ukupno 228 poslovnih prostora uzima zakupnine samo za 50!

Preporučujemo

Služba za zajedničke poslove organa i tijela FBiH, koja je tijelo Vlade FBiH, ima ingerencije nad 228 poslovnih prostora. Po prezentiranoj dokumentaciji, federalni revizori su u revidiranoj 2021. godini ustanovili da je za samo 50 poslovna prostora fakturisana zakupnina, a za 72 poslovna prostora tuženi su korisnici zbog neplaćanja zakupnine.

U najnovijem izvještaju navode da za zakup 72 prostora korisnici ne plaćaju zakupninu, zbog čega su pokrenuti sudski sporovi i potraživanja za zakup i na 31. 12. 2021. iznosila su 3.827.409 KM.

- -

– Određeni korisnici ovih poslovnih prostora i dalje ih koriste i onemogućavaju Službi ulazak u posjed, a četiri prostora se bespravno koriste. Izvršena je kontrola korištenja za 24 poslovna prostora, preuzimanje četiri poslovne prostorije i izvršene su četiri primopredaje poslovnih prostora, na osnovu zapisnika. Imajući u vidu da se i dalje četiri prostora bespravno koriste, da je 16 slobodno i da je šest nemoguće koristiti, ne možemo potvrditi da su poduzimane aktivnosti osigurale da se poslovni prostori, koji su dati Službi na upravljanje i korištenje, efikasno koriste i štite od daljeg propadanja i bespravnog korištenja – navode federalni revizori.

S obzirom na to, kako su dalje naveli, da se i dalje izdvajaju sredstva za iznajmljivanje prostora za budžetske korisnike (1.064.349 KM), a Finansijsko-informatičkoj agenciji je dodijeljena većina poslovnih prostora Zavoda, koje izdaje pod zakup i ne koristi za svoje poslovanje, ne mogu potvrditi da su odlukama Vlade FBiH prostori Zavoda efikasno i racionalno dodijeljeni.

Nadalje, radi rješavanja smještaja Parlamenta FBiH, Vlada FBiH je u septembru 2019. godine zadužila Službu da zaključi sporazum sa Gradom Sarajevom s ciljem realizacije prenosa prava korištenja prostora u upravnoj zgradi DPO-a na Parlament FBiH. Vlada FBiH je 24. 10. 2019. godine donijela Odluku o izmjeni odluke o davanju na korištenje nekretnina Zavoda za platni promet Federacije BiH, kojom se objekat u Ul. Maršala Tita 62 daje na korištenje Gradu Sarajevu i Ministarstvu finansija Kantona Sarajevo u zamjenu za ustupanje na korištenje upravne zgrade DPO-a u Ulici Hamdije Kreševljakovića broj 3.

No, kako navode revizori, do kraja revidirane godine odluka je djelimično realizirana, jer je samo dio zgrade predat Gradu Sarajevu s obzirom na to da Komisija za vrijednosne papire FBiH i Registar vrijednosnih papira u FBiH nisu postupili po zaduženjima Vlade FBiH i nisu napustili objekat. Do okončanja revizije nije izvršeno potpisivanje sporazuma jer prethodni korisnici zgrade u Ul. Maršala Tita 62 nisu napustili prostorije u skladu sa Zaključkom Vlade FBiH.

- -

 –Ne možemo potvrditi da je izvršena kontrola korištenja prostora bivšeg Zavoda za platni promet FBiH i racionalna raspodjela budžetskim korisnicima, u skladu sa stvarnim potrebama, jer nije izvršen potpun i stvarni uvid i kontrola prostora (kontrola 9 od 85 prostora), te nije utvrđen status prostora u skladu sa zaključenim ugovorima s krajnjim korisnicima. Dakle, Služba ovim prostorima ne upravlja u potpunosti u skladu s utvrđenim nadležnostima – zaključili su.

 

Najnovije

EUFOR objavio novi snimak vježbe s Oružanim snagama BiH, učestvovali i vojnici iz tri evropske zemlje

Pripadnici EUFOR-a u Bosni i Hercegovini nastavili su aktivnosti u sklopu vojne vježbe "Meleager" koja se izvodi na tlu...